سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
350 موضوع کتاب دفاع مقدس شناسایی شد

مدیر امور هنری و ادبیات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به هدف‌گذاری برای انتشار سالانه 30 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس از شناسایی 350 موضوع برای انتشار کتاب در این استان خبر داد.

داود کرمی، مدیر امور هنری، ادبیات و انتشارات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برنامه‌‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: آئین رونمایی از 40 عنوان کتاب منتشر شده در بازه زمان سال‌ 1395 تا 96 و تجلیل از فعالان حوزه نشر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس همزمان با 14 تیر‌ماه «روز قلم» با حضور محمد‌حسین کریمی‌پور، معاون ادبیات دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مشارکت مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان برگزار شد.
 
وی افزود: نیمی از این کتاب‌ها برای گروه سنی کودک و نوجوان با هدف آشنایی مخاطب با هشت سال دفاع مقدس از‌جمله شهدا جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم منتشر شده است. سایر آثار به خاطرات و زندگی‌نامه شهدا دفاع مقدس و مدافعان حرم، شهدای شمال‌غرب به‌صورت داستان و یک‌صد روحانی شهید استان مرکزی در قالب کتاب «ملکوتیان» اختصاص دارد.
 
کرمی ادامه داد: 28 نویسنده، هفت تصویر‌گر کتاب کودک، 25 پژوهشگر و محقق همچنین 20 نفر از عوامل تولید‌ کتاب مانند ویراستار، صفحه‌آرا، مصاحبه‌گر و طراح تجلیل شدند. نشست هم‌اندیشی با موضوع ابعاد کمی و کیفی تولید سالانه 30 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس نیز با حضور چند تن از نویسندگان و مسئولان برگزار شد.
 
مدیر امور هنری و ادبیات اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:  ایده تولید سالانه 30 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس براساس خاطرات و زندگی‌نامه شهدا که از سوی سردار بهمن کارگر،‌ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شده بسیار ارزشمند است؛ چراکه به دلیل افزایش سن پدر و مادران و فوت همرزمان شهدا انتشار این کتاب‌ها فرصت ارزشمندی به حساب می‌آید.
 
کرمی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه تصویر‌گری، داستان و شعر کودک از ظرفیت بالایی برخوردار است. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 350 موضوع برای تولید کتاب شناسایی شده است.  همانند سال گذشته 30 عنوان کتاب از سوی بنیاد با همکاری مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان منتشر خواهد شد. انتشار این کتاب‌ها با توجه به اهمیت تاریح انقلاب اسلامی نیازمند توجه مسئولان است.

وی افزود: نگاه اصلی در انتشار سالانه 30 عنوان کتاب، توجه ویژه به انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به مخاطب کودک ونوجوان است. معاون کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان در این زمینه همکاری قابل توجهی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها