یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
گلفام: «یار‌ دوست» تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است

ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن اشاره به انعکاس خاطرات فعالیت ارتشیان مسلمان و انقلابی در کتاب «یار‌ دوست» گفت: کتاب «یار‌ دوست» تاریخ شفاهی و پژوهشی درباره تلاش ارتشیان معتقد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه آیین رونمایی از کتاب «یار‌دوست» در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در تشریح ویژگی‌های این کتاب اظهار کرد: «یار‌ دوست» تاریخ شفاهی یکی از حماسه‌آفرینان دوران انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، سرلشکر محمد سلیمی، فرمانده فقید ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ به‌عبارت دیگر تدوین این کتاب با پژوهش چند ساله شامل گفت‌و‌گو با سرلشکر سلیمی و همرزمان وی آغاز شد.
 
وی افزود: پژوهش کتاب «یار‌ دوست» در دوران حیات وی نهایی شد و تلاش داشتیم تا انتشار و رونمایی از این کتاب در این دوران صورت بگیرد. بعد از رحلت ایشان نیز بخش‌های باقی‌مانده تکمیل و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در نخستین سالگرد درگذشت  سرلشکر سلیمی از کتاب «یار‌ دوست» رونمایی شد.
 
گلفام ادامه داد: کتاب، وقایع زیادی از دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از دهه 40 مانند نقش ارتشی‌های مسلمان در پیروزی انقلاب اسلامی روایت شده است؛ به‌عنوان مثال سرلشکر سلیمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌عنوان مُبلغ دینی در یکی از کلیسا‌های کشور آمریکا سخنرانی کرد. وی بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد جبهه دفاع از انقلاب شد.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی، به‌عنوان یار نزدیک رهبر معظم انقلاب حاضر شد و در مقام رئیس دفتر نظامی ایشان فعالیت کرد؛ که خاطرات فراونی از این دوران وجود دارد.  
 
گلفام درباره رایزنی سازمان با آموزش و پرورش برای توزیع این کتاب در مدارس اظهار کرد: این کتاب در نخستین گام باید در اختیار پژوهشگران قرار گیرد، همچنین امید‌واریم «یار‌ دوست» در دانشگاه‌ها نیز توزیع شود. رایزنی با آموزش و پرورش فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی دانش‌آموزان با این کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها