پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
​علیخانی: دختردارها «پس از تو»‌ را بخوانند

یوسف علیخانی، نویسنده مطرح کشورمان رمان «پس از تو» را برای مطالعه به علاقه‌مندان کتاب پیشنهاد می‌دهد و معتقد است هر فردی که دختر جوان در خانه دارد، باید کتاب «پس از تو»‌ را بخواند.

یوسف علیخانی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت:‌ همه این روزها رمان «من پیش از تو» را می‌خوانند و به گواه رسانه‌ها و آمار طرح «تابستانه کتاب»، این اثر جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های چند ماه اخیر کشور بوده، اما من می‌گویم که ای کاش خانواده‌هایی که دختر دارند، کتاب «پس از تو» که ادامه «من پیش از تو» است را بخوانند، چراکه به‌نظرم خواندن این کتاب برای هر خانواده‌ای که دختر دارد، واجب است.

وی ادامه داد: نویسنده در این کتاب گرفتاری‌هایی که ممکن است برای یک دختر پیش بیاید را تعریف می‌کند. همه می‌دانیم که وسایل ارتباط جمعی این روزها بسیار فراگیر شده و ما متاسفانه به برخی آسیب‌های این وسایل بی‌توجه هستیم، آسیب‌هایی که گاه می‌تواند باعث نابودی یک دختر شود.

نویسنده رمان «بیوه کشی» که به تازگی رمانش به چاپ ششم رسیده، در توضیح مباحث مطرح شده در رمان «پس از تو» اظهار کرد: در این رمان می‌خوانیم که به دلیل استفاده نادرست از وسایل ارتباط جمعی، مشکلاتی برای شخصیت دختر داستان پیش می‌آید که اگر حمایت‌های خانواده نبود، امکان داشت که آن دختر نابود شود.

علیخانی افزود: معمولا جوانان و به‌خصوص دختران در سن 15 تا 20 سالگی ریسک‌هایی می‌کنند، که اگر کنترل نشود، می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به آن‌ها وارد کند. به‌نظرم این کتاب کمک می‌کند تا خانواده‌ها این مشکلات را بهتر بشناسند.

مدیر نشر آموت با اشاره به دلایل استقبال از کتاب‌های جوجو مویز در دنیا گفت: چند وقت پیش داشتم از یک پژوهشگر حوزه ادبیات سوال می‌کردم که چرا کتاب‌های جوجو مویز با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده و او در جواب گفت که او به این دلیل موفق است که دقیقا روی موضوعاتی دست می‌گذارد که مردم در سراسر جهان با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد:‌ از طرفی شاید دلیل علاقه مردم به این نویسنده به این دلیل باشد که او توجه بسیار زیادی به پاکیزه‌نویسی دارد و ماجراهای عاشقانه او درد تن ندارند. به‌نظرم مویز به ما یاد داد که رمان خواندن تنها یک تفریح نیست و می‌شود درس‌های آموزنده‌ای از آن آموخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها