چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
توجه نمایشگاه استانی کتاب البرز به اقتصاد مقاومتی/ اختصاص 300 میلیون تومان بُن کتاب

معاون فرهنگی ـ مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه استانی کتاب البرز خبر داد و گفت: با برگزاری این دوره از نمایشگاه در فضای داخلی مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، می‌کوشیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از میزان هزینه‌ها بکاهیم.

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه استانی کتاب البرز از سیزدهم تا نوزدهم شهریورماه، میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه استانی کتاب البرز، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در برگزاری این دوره از نمایشگاه می‌کوشد در راستای تحقق سیاست‌ها و رویکردهای معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام بردارد. به این منظور به سیاست کاهش تصدی‌گری‌ها و واگذاری امور به تشکل‌ها و بخش خصوصی توجه کرده و برای پُربارتر شدن نمایشگاه، مباحث اجرایی نمایشگاه را به ناشران آموزشی واگذار کرده است. همچنین این دوره از نمایشگاه، از مساعدت مالی ناشران آموزشی بهره‌مند می‌شود.
 
معاون فرهنگی ـ مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: همچنین این اداره برای نخستین‌بار، نمایشگاه استانی کتاب البرز را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و به‌مراتب تحقق سیاست‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی، در فضای داخلی مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار خواهد کرد. با این اقدام هم زمینه برای استفاده از ظرفیت‌های بومی فراهم می‌شود و هم اعتباری برای اجاره‌بها صرف نمی‌شود. در نتیجه از هزینه‌های برپایی نمایشگاه کاسته می‌شود.
 
طاهری گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تغییر شیوه برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب در قالب جشنواره تأکید دارد. اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برای عملیاتی شدن این سیاست، اجرای برنامه‌های جنبی متعدد در هفتمین نمایشگاه استانی کتاب البرز را در دستور کار خود قرار داده که از آن میان می‌توان به اجرای نمایش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپای نشست‌های تخصصی حوزه کتاب و استفاده از هنر در فرآیند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد.
 
وی بیان کرد: امسال در نمایشگاه استانی کتاب البرز میزان بُن کتاب افزایش خواهد داشت. این نمایشگاه 300 میلیون تومان بُن کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد، در حالی‌که این رقم در سال گذشته 200 میلیون تومان بود.

معاون فرهنگی ـ مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، استقبال از هفتمین نمایشگاه استانی کتاب البرز را مثبت و پُربار پیش‌بینی کرد و افزود: با توجه به این‌که امسال تبلیغات متعدد و خوبی برای این نمایشگاه در سطح استان البرز صورت گرفته، پیش‌بینی می‌کنیم ناشران و کتاب‌دوستان حضور چشمگیری در این دوره داشته باشند.
 
طاهری گفت: از سایر دستگاه‌های سطح استان البرز درخواست داریم در برپایی هرچه بهتر و غنی‌تر این دوره از نمایشگاه استانی کتاب البرز با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشارکت داشته باشند. به‌طور مثال سازمان شهرداری می‌تواند در تبلیغات شهری این نمایشگاه و نهاد کتابخانه‌ها در جذب مخاطبان، نقش‌آفرین باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها