پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
گلابچی: «سیستم‌‌های ساختمانی» را به مخاطبان خاص پیشنهاد می‌کنم/ «داستان‌های پارسی» را بخوانید

محمود گلابچی، چهره‌ماندگار معماری کتاب‌های «سیستم‌های ساختمانی» و «داستان‌های پارسی» را برای مطاله آخر هفته به کتابدوستان پیشنهاد کرد.

دکتر محمود گلابچی، چهره‌ماندگار حوزه معماری و دارای کرسی یونسکو در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره پیشنهاد مطالعه آخر هفته گفت: برای مخاطبانی که در رشته معماری تحصیل می‌کنند یا کارشناس به حساب می‌آیند کتاب «سیستم‌های ساختمانی» را پیشنهاد می‌‌کنم. انتشارات دانشگاه پارس نشر این کتاب را برعهده داشته است.
 
وی افزود: «سیستم‌های ساختمانی» منبعی جامع برای روش‌های گوناگون ساخت و کاربردی معماری در سازه و سازه در معماری به شمار می‌رود. کتاب با تعریف سازه و نقش آن در معماری و سیر تحول سازه در معماری آغاز می‌شود و به طرح الزامات طراحی در یک ساختمان می‌پردازد. نحوه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر نیرو‌‌های مختلف مانند زلزله و سایر رخداد‌‌های طبیعی زمین و طبقه‌بندی خاک‌ها نیز در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.
 
گلابچی در پیشنهاد مطالعه به مخاطبان عام گفت: «داستان‌های پارسی» گرد‌آوری شده غلامحسین مراقبی را به مخاطبان عام پیشنهاد می‌کنم. حدود یک ماه گذشته این کتاب را مطالعه کردم و به نظر می‌رسد برای افراد علاقه‌مند به مطالعه پند‌ و اندرز در قالب روایی این کتاب بسیار مناسب است.
 
این چهره ماندگار ادامه داد: «داستان‌های پارسی» مجموعه‌ای از داستان‌های کهن ایرانی است که مطالعه آن برای مخاطب عام مشکل نخواهد بود و به‌طور قطع لذت‌بخش است.    
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها