یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
وفایی: به ایجاد پیوند بین ادبیات و فلسفه معتقدم/ تزئین غرفه‌ها باید متناسب با هدف نمایشگاه باشد

ترانه وفایی، مدیر انتشارات «او» معتقد است که سالن‌های کودک به خودی خود به دلیل رنگی بودن کتاب‌هایشان، رنگارنگ و متنوع هستند و نیازی به تزئین بیش از حد ندارند، استفاده از زرق و برق زیاد در غرفه‌آرایی‌ها و تزئینات داخلی غرفه‌ها سبب می‌شود کتاب‌ها کمتر دیده شوند.

ترانه وفایی، مدیر انتشارات «او» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب یران (ایبنا) اظهار کرد: امسال با 23 عنوان کتاب در حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال به بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران آمدیم. اغلب آثار ما در زمینه فلسفه و ادبیات است و به ایجاد پیوند بین ادبیات با فلسفه اعتقاد دارم. همچنین برخی کتاب‌ها را به زبان فرانسه و انگلیسی منتشر می‌کنم و تنها نماینده انحصاری انتشار کتاب‌های «فلسفه را بچشیم» و «داستان‌های فلسفی جهان» هستم.
 
این نویسنده و مترجم درباره نمایشگاه کتاب 95 بیان کرد: بعد از اینکه مطلع شدم نمایشگاه کتاب امسال برای نخستین بار در خارج از شهر برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌کردم با ریزش شدید بازدیدکننده روبه‌رو شویم، اما در روزهای گذشته شاهد حضور گسترده مردم در نمایشگاه بودیم، مخصوصا در روز پنجشنبه تعداد بازدیدکنندگان به حدی بود که پاسخگویی به همه آنها بسیار مشکل بود.
 
وی درباره سالن‌های کودک و نوجوان نیز گفت: به نظر من، سالن‌هایی که امسال برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته بودند بهتر از سال‌های گذشته بود. فضای راهروها بازتر شده بود و مردم به راحتی می‌توانستند بین غرفه‌ها تردد کنند و دیگر غرفه‌داران به دلیل شرایط بد کلافه نیستند و با آرامش بیشتری می‌توانند با بچه‌ها و خانواده‌ها ارتباط برقرار و کتاب‌هایشان را به آنها معرفی کنند.

به گفته وفایی، مفروش شدن سالن‌های کودک با موکت حرکت بسیار خوبی است که امسال برای نخستین بار انجام شده است و سبب می‌شود خانواده‌ها با خیالی آسوده به کودکانشان اجازه دهند در غرفه‌ها راه بروند و بدوند و کتاب‌ها را ببینند.
 
مدیر انتشارات او در ادامه سخنانش به نحوه غرفه‌آرایی سالن‌های کودک اشاره کرد و گفت: سالن‌های کودک به خودی خود به دلیل رنگی بودن کتاب‌هایشان، رنگارنگ و متنوع هستند و نیازی به تزئین بیش از حد ندارند.

وفایی بیان کرد: به نظر من استفاده از زرق و برق زیاد در غرفه‌آرایی‌ها و تزئینات داخلی غرفه‌ها سبب می‌شود کتاب‌ها کمتر دیده شوند. اصولا فضای کتاب با سادگی بیشتر همخوانی دارد. البته من مخالف تزئین نیستم اما تزئین باید به گونه‌ای باشد که ما را به هدف و فضای مناسب برای مطالعه نزدیک کند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها