یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
امرایی: هاشمی‌نژاد نگاه متفاوتی داشت/ «فیل در تاریکی» از استثنائات ادبیات ماست

اسدالله امرایی در مراسم تشییع پیکر مرحوم قاسم هاشمی‌نژاد اظهار کرد: هاشمی‌نژاد نثر خیلی پخته‌ای داشت و نگاهش به زندگی با سایر افراد جامعه متفاوت بود و شاید به همین دلیل است که کتاب «فیل در تاریکی» هاشمی نژاد یکی از استثناهای ادبیات ماست.

اسدالله امرایی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: از اوایل انقلاب که کارهای قاسم هاشمی‌نژاد منتشر شد با او آشنا شدم و با او در ارتباط بودم. هاشمی‌نژاد نثر خیلی پخته‌ای داشت و نگاهش به زندگی با سایر افراد جامعه متفاوت بود و شاید به همین دلیل است که در هر کاری که وارد می‌شد به بهترین شکل ممکن از پسش برمی‌آمد.

این مترجم با اشاره به ویژگی‌های قلم هاشمی‌نژاد اظهار کرد: ما در ایران به دلایل مشخص رمان پلیسی خوب خیلی کم داریم. هیچ وقت رمان پلیسی در ایران شکل نگرفت. به همین دلیل کتاب «فیل در تاریکی» هاشمی‌نژاد یکی از استثناهای ادبیات ماست.

وی ادامه داد: همان طور که گفتم رمان «فیل در تاریکی» یک از استثناهای ادبیات ما بود و هاشمی‌نژاد با انتشار این کتاب دریچه‌های جدیدی را رو به ادبیات معاصر ما باز کرد اما با این حال هیچ وقت ما ادبیات پلیسی موفقی را نداشتیم.

امرایی در پایان گفت: بدون شک امروز جامعه ادبی کشور یکی از چهره‌های تأثیرگذار خود را از دست داده است. به همین منظور به خانواده و دوست‌داران قاسم هاشمی‌نژاد تسلیت می‌گویم.

مراسم تشیع پیکر مرحوم قاسم هاشمی‌نژاد، نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار مطرح کشورمان صبح امروز (۱۵ فروردین‌ماه) با اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط