دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
بهروز بهزادی: مسئولان اهداف نمایشگاه مطبوعات را برای سال‌های بعد بهتر تبیین کنند

دکتر بهروز بهزادی، روزنامه‌نگار پیشکسوت که در غرفه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافت، گفت: شاید بتوان هدف‌های نمایشگاه را برای سال‌های بعد بهتر تدوین کرد تا موضوع با ارزشی از آن بیرون بیاید.

دکتر بهروز بهزادی، روزنامه‌نگار پیشکسوت و جانشین سردبیر روزنامه اعتماد در غرفه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافت. او در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: سال‌هاست هیچ تغییر اساسی و محتوایی در ساز و کار نمایشگاه مطبوعات نمی‌بینیم.
 
وی افزود: به عقیده من نمایشگاه مطبوعات باید هدف داشته باشد. در حاشیه نمایشگاه عده‌ای از روزنامه‌نگاران یکدیگر را می‌بینند که این موضوع به خودی خود اتفاق خوبی است اما نیازمند کار بیشتری است زیرا آنچه در نمایشگاه مطبوعات دیده می‌شود، در کیوسک‌های مطبوعات هم به شکل جمع و جورتر می‌توان دید؛ به این معنی که شماری از نشریه‌ها را می‌توان در دکه‌های فروش مطبوعات از نظر گذراند. 

این روزنامه‌نگار اضافه کرد: مسئولان نمایشگاه باید هدف نمایشگاه مطبوعات را تبیین کنند. چند روز دیگر این نمایشگاه را می‌بندند و تمام می‌شود و ما هیچ خلاصه‌ای از فعالیت‌های آن نمی‌بینیم. این‌که هر صنفی یک نمایشگاه داشته باشد شاید کار درستی نباشد. این‌که به طور مثال حتی سازندگان رب گوجه فرنگی نیز نمایشگاه برگزار کنند فایده‌ای ندارد. متاسفانه نمایشگاه مطبوعات را چنین ندیده‌ام که بتوان از آن هدف‌های مختلفی استخراج کرد. شاید بتوان هدف‌های نمایشگاه را برای سال‌های بعد بهتر تدوین و تبیین کرد تا موضوع با ارزشی از آن بیرون بیاید.
 
بهزادی توضیح داد: جوان‌هایی که می خواهند مطبوعاتی باشند باید بتوانند از نمایشگاه مطبوعات چیزی یاد بگیرند و گرنه برگزاری هرساله نمایشگاه نتیجه‌ای در برنخواهد داشت. 

او افزود: شعار نمایشگاه امسال «نقد منصفانه، پاسخ مسوولانه» است. منصف بودن در نقد مستتر است. اگر نقدی بنویسیم که منصفانه نباشد نمی‌توان بر آن نام نقد نهاد. به ویژه توهین و افترا را نمی‌توان نقد به حساب آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها