یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
انتشارات شمع و مه با 30 عنوان کتاب به نمایشگاه بیست و هشتم می‌رود

افشین شحنه‌تبار، مدیر انتشارات شمع و مه از عرضه 30 عنوان کتاب به زبان انگلیسی در نمایشگاه 94 خبر داد و گفت: امسال با پنج کتاب چاپ نخست به زبان انگلیسی و کتاب فرانسوی «نقش آرایه‌ها در هنر اسلامی» نوشته پاتریک رینگن برگ در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می کنیم.

مدیر انتشارات بین‌المللی شمع و مه به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: امسال با 30 عنوان کتاب به بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رویم. پنج عنوان از این کتاب‌ها شامل «امینه» نوشته مسعود بهنام، «مربای شیرین» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی و دو نسخه از کتاب «خمره» یکی به زبان انگلیسی و دیگری فارسی- انگلیسی برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شوند.
 
افشین شحنه‌تبار توضیح داد: کتاب «خمره» از جمله آثار هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده پیشکسوت و نام‌آشنای کشورمان است که به عنوان کتاب آموزشی برای جذب افراد غیرایرانی علاقه‌مند به ادبیات فارسی طراحی شده و کارولین کراس کری آن را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است. کراس کری از مترجمانی است که پیش از این کتاب‌های «بیست داستان» و «دموکراسی» نوشته سید مهدی شجاعی و «ماهی کوچولوی قرمز» نوشته کتایون ریاحی را به زبان انگلیسی برگردانده است.
 
وی اضافه کرد: کتاب «خمره» محصول مشترک انتشارات شمع و مه با بنیاد سعدی است و مراسم رونمایی از دو نسخه این کتاب شامل تک زبانه و دو زبانه را در ایام نمایشگاه کتاب امسال با حضور حداد عادل، هوشنگ مرادی کرمانی و کارولین کراس کری برگزار می کنیم.
 
این ناشر بین‌المللی در ادامه گفت: علاوه بر این در بیستم اردیبهشت‌ماه نیز مراسم رونمایی از کتاب فرانسوی زبان «نقش آرایه‌ها در هنر اسلامی» نوشته پروفسور پاتریک رینگن برگ را با حضور سفیر فرانسه در نمایشگاه برگزار می شود. این کتاب کار مشترک انتشارات شمع و مه و دانشگاه لوزان سوییس و از منابعی است که در بخش معماری‌های اسلامی این دانشگاه به عنوان منبع درسی معرفی شده است.
 
انتشارات شمع و مه با مدیریت افشین شحنه‌تبار در سال 1375 در ایران و 2003 در انگلستان فعالیت خود را آغاز کرد و تا به حال 70 عنوان کتاب به زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرده است که از آن جمله می‌توان به «کیمیا خاتون»، «بگشای لب»، «محمد(ص)» و «دیکشنری تخصصی حقوقی» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها