سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
اسدالله شعبانی: میل به کتاب و کتابخوانی در بین مردم در حال افزایش است

اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان با بیان اینکه در زمان گذشته در جامعه با یک فرهنگ «لومپنیسم» مواجه بودیم و مردم تمایل زیادی به کتاب و کتابخوانی نداشتند گفت: با توجه به تحولات سیاسی، فکری و اقتصادی که در کشور رخ داده است جامعه در حال حرکت به سمتی است که میل به کتاب و کتابخوانی در بین مردم در حال افزایش است.

اسدالله شعبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را یک رویداد خوب و مطلوب برای حوزه کتاب و کتابخوانی ارزیابی کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی در کشور ما محسوب شده و سبب رونق کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌شود. مخصوصا با گشایشی که در وضعیت سیاسی، فکری و اقتصادی کشور رخ داده است این رونق بیشتر هم خواهد شد.
 
این شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان اضافه کرد: با توجه به تحولات صورت گرفته در کشور، جامعه دارد به سمتی می‌رود که میل به کتاب و کتابخوانی در بین مردم در حال افزایش است. در زمان گذشته در جامعه با یک فرهنگ «لومپنیسم» مواجه بودیم و مردم تمایل زیادی به کتاب و کتابخوانی نداشتند و کمتر به دنبال خرید کتاب و صرف وقتشان برای مطالعه بودند.
 
وی افزود: اما با تغییر اوضاع سیاسی کشور و مطرح شدن مسائلی همچون حقوق شهروندی و افزایش توجه به فرهنگ در جامعه، خانواده‌ها متوجه شدند که باید کودکان و نوجوانان خود را به سمت فضاهای فرهنگی، کتاب و مطالعه سوق دهند و برایشان کتاب‌های خوب و مناسب تهیه کنند. همچنین ناشران هم متوجه شدند که حساسیت دولت به فرهنگ افزایش پیدا کرده است و کار و تلاششان دیده می‌شود و سعی کردند کیفیت و کمیت کتاب‌هایشان را افزایش دهند.
 
شعبانی ادامه داد: لذا مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی و ناشران باید تلاش کنند با برنامه ریزی‌های بهتر، کیفیت کتاب‌ها را افزایش دهند تا رغبت به خرید کتاب و مطالعه نیز در میان مردم افزایش یابد و فرهنگ کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کند.
 
اسدالله شعباني، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، متولد 1337 است و برخي آثارش همچون «‌پرچم سبز درخت»، «ماه نو، نگاه نو» و «‌زمين ما، دل ما» تاكنون جوايزي را براي او در حوزه ادبيات كودك به ارمغان آورده‌اند. همچنين از دیگر آثار او می‌توان به مجموعه شعري با عنوان «يك نفر رد شد از كنار دلم» و مجموعه «خرمن قصه خردسالان» اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها