چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
به حداقل رساندن مشکلات کارت‌خوان‌ها در نمایشگاه کتاب تهران/ عرضه نشر الکترونیک در رواق شرقی مصلا

مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این‌که عملیات مربوط به زیرساخت‌ سالن‌های نمایشگاه و امور تأسیساتی اکنون در حال انجام است، گفت: خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده است، پیش‌بینی می‌کنیم امسال با کمترین مشکل در حوزه کارت‌خوان‌ها مواجه شویم.

حسین صفری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: با توجه به جدول برنامه‌ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از اسفند سال گذشته کار اجرایی آن در محل مصلا آغاز شد. مهم‌ترین اقدامی که امسال برای نخستین‌بار صورت گرفت، ایجاد گمرک در محل نمایشگاه (ضلع جنوبی مصلا) بود.
 
وی توضیح داد: با ایجاد گمرک در محل مصلا، سرعت انتقال بار افزایش پیدا کرد و امور مربوط به ترخیص کالاها سرعت یافت. همچنین با توجه به سیاست کاهش هزینه‌ها که در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اتخاذ شده است، با ایجاد گمرک در محل مصلا حرکت بسیار خوبی برای تحقق این سیاست صورت گرفت.

مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: تاکنون هفت محموله کتاب‌های خارجی وارد نمایشگاه کتاب تهران شده است و به‌تدریج کتاب‌های سایر کشورها نیز وارد می‌شوند.
 
صفری ادامه داد: امسال باید بیش از 75 هزار متر مربع سالن نمایشگاهی ساخته می‌شد که عملاً سالن‌ها به صورت 100 در صدی در محل نمایشگاه راه‌اندازی شده‌اند. امور مربوط به نصب سازه‌های سالن‌ها  انجام شده است و پس از آن کار غرفه‌بندی‌ها آغاز خواهند شد.
 
وی افزود: در بخش شبستان مصلای امام خمینی (ره) نیز فقط کار غرفه‌بندی انجام خواهد شد. امسال برای نخستین‌بار بخش رواق شرقی مصلا نیز که حدود پنج‌هزار متر مربع است، به فضای نمایشگاه اضافه شده است؛ براساس پیشنهادهای صورت گرفته، در این بخش نشر الکترونیک و کارنامه نشر جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
 
مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد: عملیات مربوط به زیرساخت‌‌ سالن‌ها و امور تأسیساتی مانند برق، مخابرات و اینترنت در حال انجام است؛ امسال با تدبیری که وزارت نیرو برای ایمن‌سازی برق‌رسانی نمایشگاه اندیشیده است، به صورت جدی در این حوزه کارها دنبال می‌شوند.
 
صفری عنوان کرد: با هماهنگی‌هایی که ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب تهران با مخابرات استان تهران، مخابرات نمایشگاه و بانک صادرات انجام داده است، امسال با کمترین مشکل در حوزه کارت‌خوان‌ها مواجه خواهیم بود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد مراکز اورژانس و آتشنشانی‌های مستقر در نمایشگاه امسال، افزایش می‌یابند؟» گفت: با توجه به جلسه‌ای که ستاد بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شورای شهر تهران داشت، تمامی نهادها و سازمان های همکار در نمایشگاه کتاب تهران، در خصوص خدمات‌رسانی به بازدیدکنندگان اعلام آمادگی کردند و بازدید میدانی از محل نمایشگاه داشتند؛ تعداد مراکز اورژانس‌ها و آتشنشانی‌های مستقر در نمایشگاه پس از جانمایی آنها در محل نمایشگاه مشخص می‌شود به این معنا که پس از استقرارشان در نمایشگاه گزارش‌های خود را  به ستاد اجرایی ارائه می‌کنند و در صورت امکان به افزایش تعداد آنها اقدام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها