سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
شهبازی: رویکرد تازه نشر شاهد از فعالیت‌های موازی می‌کاهد/ تلفیق دو حوزه اسناد و انتشارات در بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکر تازه نشر شاهد کاستن از فعالیت‌های موازی و پرداختن به موضوع‌های مغفول در حوزه ایثار و شهادت است.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) - شیما دنیادار رستمی: محبوب شهبازی، مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره برنامه‌های این بنیاد در سال جدید گفت: در سال 94 رویکرد تازه‌ای در انتخاب آثار خواهیم داشت و می‌کوشیم به حوزه‌های مغفول مانده در حوزه ایثار و شهادت و ادبیات دفاع مقدس بپردازیم. به این ترتیب از انجام کار‌های موازی در این دو حوزه پیشگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلفیق دو حوزه اسناد و انتشارات در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به این ترتیب، روند دسترسی نویسندگان به اسناد تسریع خواهد شد و چهار مرحله گردآوری، تنظیم، نگهداری و انتشار اسناد با استاندارد لازم به انجام خواهد رسید.

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از تصمیم تازه این مرکز برای حرفه‌ای شدن بخش انتشارات در زمینه روند اخذ مجوز خبر داد و گفت: می‌کوشیم نشر شاهد به صورت حرفه‌ای در عرصه نشر فعالیت کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند بخشی از سهمیه خرید خود را به کتاب‌های انتشارات شاهد اختصاص دهد تا کتاب‌های خوب این انتشارات بتواند در اختیار مخاطبان اصلی خود قرار بگیرد.

شهبازی با بیان این‌که آمار دقیقی از میزان آثار منتشر شده در حوزه دفاع مقدس وجود ندارد، افزود: بخشی از کوشش ما هم معطوف به پیگیری عملکرد نشر حوزه‌های ایثار و شهادت و دفاع مقدس خواهد بود تا از این طریق بتوان حوزه‌های مغفول مانده را شناسایی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نشر شاهد نیز به سمت شبه دولتی شدن پیش برود؟ گفت: شبه دولتی شدن را آفتی برای صنعت نشر می‌دانیم. بنابراین، با تقویت موسسه فرهنگی شاهد خواهیم کوشید ضمن فعال کردن مراکز توزیع خود که در تهران و شهرستان‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل شده بود، روند توزیع آثار حوزه‌ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را بهبود ببخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها