پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
حسن دولت‌آبادی: خواندن مجموعه «نمایشنامه‌های آسان» را به علاقه‌مندان هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌کنم

حسن دولت آبادی نمایشنامه نویس و مدرس هنرهای نمایشی، آثاری از خود را با عنوان مجموعه «نمایشنامه‌های آسان برای اجرا در کلاس درس و صحنه تئاتر»، برای مطالعه آخر هفته پشنهاد کرد و گفت: تهیه و تدوین این مجموعه 12 سال به طول انجامید و فکر می‌کنم که تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی است تا علاقه‌مندان به خواندن و اجرای آثار نمایشی به خواندن مجموعه «نمایشنامه‌های آسان» بپردازند.

حسن دولت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با پیشنهاد اثر خود برای مطالعه آخر هفته عنوان کرد: مجموعه 30 جلدی «نمایشنامه‌های آسان برای اجرا در کلاس درس و صحنه تئاتر» شامل 150 نمایشنامه کودک و نوجوان است که در هفت‌هزار و 500 صفحه برای سه‌مقطع تحصیلی «مهد کودک و ابتدایی»، «دوره اول متوسطه» و «دوره دوم متوسطه» نوشته شده است.

وی درباره ویژگی‌های خاص این مجموعه گفت: اجرای این نمایشنامه‌ها برای معلم یا دانش‌آموزی که با کارگردانی آشنا نیست ممکن است؛ چراکه چهار بخش ضمیمه هر یک از این نمایشنامه‌ها، اجرای این اثر را به کارگردان نا آشنا به تئاتر می‌آموزد.

دولت‌آبادی با اشاره به سایر ویژگی‌‍‌های این اثر ادامه داد: این اثر تمام ویژگی‌های خاص آموزش و پرورش ایران را رعایت کرده است؛ اجرای این آثار در کلاس درس و حتی در گوشه‌ای از اتاق نیز میسر است و در عین حال این نمایشنامه‌ها به کرات در سالن‌های حرفه‌ای تئاتر و همچنین در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی نیز اجراشده است.

وی با اشاره به این‌که خواندن این مجموعه باعث پرورش خلاقیت افراد می‌شود، افزود: اجرای مجموعه «نمایشنامه‌های آسان» نیازی به دکور، لباس و امکانات فنی خاص ندارد و با امکانات اولیه هم قابل دسترسی و اجراست.

دولت آبادی اولین مخاطبان این مجموعه را آموزش و پرورش و مهدهای کودک عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشنامه‌های آموزشی و تربیتی همچنین برای خانواده‌ها  و نیز همه مراکزی که با کودکان و نوجوانان سرو کار دارند قابل استفاده است.

وی در ادامه با بیان این‌که تهیه این مجموعه 12 سال به طول انجامید، به جوایز و افتخارات کسب شده توسط این آثار اشاره کرد و گفت: مجموعه «نمایشنامه‌های آسان» تا کنون جوایز متعددی دریافت کرده که آخرین آن، کسب جایزه برگزیده در جشنواره کمک آموزشی «رشد» وزارت آموزش و پرورش در سال 1393 بوده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها