دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
قیصری: پژوهش‌های خوب درباره امام رضا(ع) به داستان‌های خوب تبدیل نشده‌اند

مجید قیصری، داستان‌نویس معتقد است که با وجود پژوهش‌های متعدد، تاکنون اثر درخور و شایسته‌ای در حوزه ادبیات داستانی درباره زندگی فردی و اجتماعی امام رضا (ع) خلق نشده است.

قیصری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پاسخ به این پرسش که «چه کتابی را به مناسبت شهادت امام رضا (ع) برای مطالعه علاقه‌مندان، پیشنهاد می‌کنید؟» عنوان کرد: کتاب «منتهی‌الآمال» اثر شیخ عباس قمی را برای مطالعه در این ایام پیشنهاد می‌کنم.
 
وی توضیح داد: در چنین ایامی، خودم ترجیح می‌دهم سراغ این کتاب برم؛ مطالعه این اثر را به دلیل بافت روایت‌گونه‌ای که دارد می‌پسندم.
 
این نویسنده افزود: متأسفانه تاکنون در حوزه ادبیات داستانی، کتابی ندیده‌ام که به‌صورت جامع به شخصیت و زندگی اجتماعی و سیاسی امام رضا (ع) پرداخته باشد. البته برخی  آثار در این زمینه بازنویسی شده‌اند اما خلق آثار جدید دیده نشده است.
 
قیصری در ادامه سخنانش، گفت: پژوهش و تحقیق درباره امام رضا (ع) به‌وفور دیده می‌شود اما متأسفانه کمتر دیده شده که نتایج این پژوهش‌ها در قالب‌های گوناگون مانند کتاب منعکس شوند؛ البته چند سال پیش سریالی با عنوان «ولایت عشق» تولید شد که توانست تا حدودی این خلأ را جبران کند.
 
وی افزود: گذشته از همه این‌ها، معتقدم شناخت بیشتر مردم از امام رضا (ع) تنها با مطالعه حاصل نمی‌شود چرا که رابطه مردم با این بزرگوار، یک رابطه دلی است و شناختی که از آن حضرت باید به دست آورند، به معنای واقعی از طریق احساساتشان کسب و لمس کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها