دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
مجید ملامحمدی: تولید آثار مذهبی درکشور خوب است اما کافی نیست

مجید ملامحمدی، نویسنده کودک ونوجوان گفت: با وجود اینکه تا به حال آثار زیادی در حوزه مذهب ازسوی نویسندگان خوب کشورمان تولید شده اما کافی نیست و باید نویسندگان و شاعرانی که دغدغه مذهب دارند با حمایت متولیان این امر اقدام به تولید کارهای قوی‌تر و جدیدتر برای کودکان کنند .

مجیدملامحمدی،  نویسنده کودک ونوجوان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: بسیاری از پدران و مادران دوست دارند کودکان‌شان از سنین پایین با مسائل دینی و آموزه‌های مذهبی آشنایی داشته باشند لذا میزان خرید و استقبال از کتاب‌هایی که در این حوزه برای کودکان ونوجوانان تولید می‌شود بسیار زیاد است.
 
وی افزود: همین امر موجب ضرورت وجود حساسیت بیشتر درباره کیفیت متن و تصویر کتاب‌هایی شده است که در حوزه مذهبی و دینی برای بچه‌ها تولید می‌شود. لذا باید از کسانی که در این حوزه اطلاعات دقیق‌تری دارند و ازطرفی دغدغه مذهبی دارند برای تولید این کتاب‌ها بهره برد.
 
ملامحمدی گفت: بر همین اساس چون من شخصا دغدغه مذهبی دارم و ازطرفی تحصیلاتم را در حوزه علمیه گذرانده‌ام و تاحدودی با مفاهیم دینی و مذهبی و متون فارسی و عربی آشنایی دارم، لازم دیدم اقدام به تولید کتاب هایی برای پاسخ به سوالات کودکان در این حوزه و آموزش مفاهیم مذهبی به آنها کنم.
 
وی افزود: آموزش مفاهیم دینی و آموزه‌ ها و مهارت‌های دینی از جمله ضروریاتی است که نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز مورد توجه قرار می گیرد. من طی سفرهایی که به سایر کشورهای مسلمان داشتم آثارشان در این حوزه را ملاحظه کردم و در مقایسه آثار مذهبی تولید شده در کشورمان با سایر کشورها دریافتم که آثار تولیدی در کشور ما هم از نظر محتوا و هم از نظر کیفیت مقام اول را در میان این کشورها دارد.
 
ملامحمدی گفت: از طرفی دیگر دریافتم که کتاب‌های کودک ایرانی ازنظر تصویرگری نسبت به کتاب‌های سایر کشورها بسیار بهتر بودند. باید گفت که همین تصویرگران خوب در حوزه کتاب‌های دینی و مذهبی هم توانسته‌اند تصاویر خوب و جذابی بیافرینند و سبب جذابیت بیشتر کتاب‌های این حوزه شوند.
 
وی افزود: گرچه تا به حال آثار زیادی در حوزه مذهب ازسوی نویسندگان خوب کشورمان تولید شده اما کافی نیست و باید نویسندگان و شاعرانی که دغدغه مذهب دارند با حمایت متولیان این امر اقدام به تولید کارهای قوی‌تر و جدیدتر برای کودکان بکنند و این آثار به زبان‌های دیگر ترجمه شوند و در اختیار مسلمانان خارج از کشور قرار گیرند تا بتوانند خلاءهای موجود را پر کنند.
 
مجید ملامحمدی، نویسنده کودک ونوجوان در سال 1347 در قم متولد شد و تا کنون آثار زیادی در حوزه مذهب و دین برای کودکان نوجوانان تولید کرده است. از جمله آثار او می‌توان «حرف‌های ناتمام»، «غریبه مهربان»، «رنگین کمانی از نور»، «خداحافظ مدینه»، «خوابی پر از شکوفه و شاپرک»، گنجشک و مرد خدا» و «من بی تو هرگز» را نام برد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها