جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
رئیس اتحادیه ناشران: روز اربعین به دیدار بیماران و زیارت مزار درگذشتگان می‌روم

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره فعالیت‌های شخصی خود در روز «اربعین» گفت: در چنین روزی افراد از گرایشات دنیوی خود فاصله می‌گیرند و بیشتر به خود، یکدیگر و شرکت در مراسم عزاداری می‌پردازند؛ ناشران نیز به‌عنوان بخشی از مردم جامعه، این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

محمود آموزگار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار داشت: شأن و جایگاه روز اربعین به‌ویژه شخص امام حسین (ع) آن‌قدر بزرگ است که بسیار می‌بینیم هر فردی در حد توان خود در همسایگی یا در محل کار خود، با مختصر مواد اولیه‌ای که در اختیار دارد، بساط یک نذری مختصر را فراهم می‌کند.
                       
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران  معتقد است در چنین روزی افراد از گرایشات دنیوی خود فاصله می‌گیرند و بیشتر به خود، یکدیگر و شرکت در مراسم عزاداری می‌پردازند؛ ناشران نیز به‌عنوان بخشی از مردم جامعه، این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.
 
وی درباره فعالیت‌های شخصی خود در روز اربعین گفت: من نیز به‌شخصه در روز اربعین سعی می‌کنم به آموزه‌های دینی عمل کنم و صله‌رحم به‌جا می‌آورم. همچنین در چنین روزی به دیدار بیماران و زیارت مزار درگذشتگان می‌روم.
 
آموزگار با بیان خاطره‌ای از اربیهین سال گذشته گفت: سال گذشته در روز اربعین تصمیم گرفتم به یک آسایشگاه پسرانه غذای نذری ببرم. با این آسایشگاه تماس گرفتم تا از تعداد افراد مطلع شوم. من به مدیر آسایشگاه گفتم که می‌خواهم دو برابر تعداد این افراد، غذا بیاورم و مدیر گفت که تعداد غذاهای نذری در این ایام به حدی زیاد است که اکنون مکانی برای نگهداری آن‌ها در آسایشگاه نداریم.
 
وی ادامه داد: درنهایت مدیر آسایشگاه تصمیم گرفت که غذاهای اضافی را روی میز جلوی در آسایشگاه قرار دهند تا بچه‌ها خودشان به پخش غذاها میان مردم اقدام کنند. بعدها مدیر آسایشگاه به من گفت که بچه‌ها از این موضوع خیلی خوشحال شدند چراکه توانسته بودند در این ضیافت شریک باشند و به‌نوعی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شریک شوند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها