چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
اهالی ادبیات برای ادبیات تصمیم بگیرند

عبدالجبار کاکایی در یادداشتی نسبت به عکس‌العمل برخی رسانه‌ها درباره دعوت از یدالله رویایی به ایران واکنش نشان داد. وی در این نوشته تاکید کرده که تصمیم برای ادبیات بر عهده ادیبان است و صحیح نیست که دیگران درباره حوزه‌ای که در تخصصشان نیست، اظهار نظر کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بین دعوت رسمی از سوی وزارت ارشاد و رایزنی برای دعوت از سوی کمیته بین‌الملل جشنواره تفاوتی وجود دارد که عده‌ای تلاش کردند خود را به ندانستن بزنند. 

تنها اهالی ادبیات باید برای ادبیات تصمیم بگیرند. برای دعوت از یدالله رویایی و هر کس دیگر که صلاحیت او مورد تأیید کارشناسان کمیته علمی جشنواره قرار بگیرد، تنها نظر اهالی ادبیات ارحج است و آن‌ها صلاحیت دعوت یا عدم دعوت را دارند. این‌که سیاستمداران به جای اهالی ادبیات تصمیم می‌گیرند ناشی از یک خطای تاریخی است. 

اگر این برخوردها را به سایر حوزه‌های علوم توسعه بدهیم از کمتر متخصصی می‌شود برای سمینارهای علمی و پژوهشی دعوت کرد؛ تنها به خاطر عقاید شخصی‌اش.

به اهالی ادبیات توصیه می‌کنم خودشان برای امور مربوط به خودشان تصمیم بگیرند و این رویه در کشور باید تبدیل به قانون شود. خبرگان فرهنگی نظام در موضوع جنجال بر سر دعوت از یک شاعر تأمل کنند و خطای کسانی را که خارج از حوزه تخصصی خود جنجال به راه انداخته‌اند، به آن‌ها گوشزد کنند. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها