پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۰
استقبال از «ابرقدرت‌شکن» در نمايشگاه  كراچي

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کراچی با حضور نمايندگاني از جمهوري اسلامي ايران در محل دايمی نمایشگاه‌های کراچی برگزار شد. در اين دوره بيش از 200 ناشر داخلي و خارجي در 24 غرفه به ارايه آثار پرداخته اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کراچی موسسات مختلف فرهنگی و انتشاراتی ايراني نظير کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجمع جهانی اهل‌البیت(ع)، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، انتشارات بین‌المللی الهدی، بنیاد اندیشه اسلامی، مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان، رایزنی فرهنگی در اسلام آباد و موسسه انتشارات بین‌المللی انصاریان با عرضه آثار و تولیدات علمی و فرهنگی حضور داشتند.

در اين نمايشگاه تولیدات موسسه بین‌المللی حفظ آثار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) نیز توسط رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد در کنار کتاب‌هاي مرکز مطالعات و رایزنی عرضه شدند. 

بیش از 200 ناشر داخلی و خارجی در 24 غرفه این نمایشگاه به عرضه کتاب‌ در زمینه‌های گوناگون فرهنگی و آموزشی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، علوم، علوم پایه و پزشکی اقدام كردند. 

از میان ناشران و شرکت‌کنندگان خارجی تنها کشورهای ایران و عربستان سعودی با وجود شرایط بحرانی و خطرات احتمالی به طور مستقیم حضور داشتند. کشورهای هند، مالزی، سنگاپور و آمریکا کتاب‌های خود را به طور غیر مستقیم، توسط ناشران و نمایندگی‌های خود عرضه کردند.
 
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که عده‌ زيادي از شخصیت‌های علمی ـ فرهنگی، سیاسی، اندیشمندان، شعرا و نویسندگان، دانشگاهیان و طلاب و فضلای حوزه و اهالی فرهنگ و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی حضور داشتند، اقبال صالح، ريیس موسسه انتشارات پاکستان و مدیر نمایشگاه کتاب کراچی، در سخناني گزارش مفصلی از وضعیت و چگونگی کتاب کرد.
 
وي خواستار مشارکت عمومی اقشار مختلف در گسترش حوزه‌هاي کتاب و کتاب‌خوانی در میان جوانان شد و رشد و توسعه کشور را در کتابخوانی و تحقیق دانست. 

همچنين میر هزارخان بجرانی، وزیر آموزش و پرورش پاكستان، اظهار داشت: دولت برای دسترسی اقشار مختلف جامعه به کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی اقدامات ویژه‌ای را اتخاذ کرده که یکی از آنها برپایی نمایشگاه کتاب و پرداخت یارانه و کاغذ به ناشران است. 

وي با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت کتاب در میان مردم و جوانان، بيان كرد: گسترش كتابخواني نه تنها حافظ جوانان از مسايل مختلف و مشکلات اجتماعی است، بلکه موجب پیشرفت و توسعه کشور، رفع کمبودها و ارتقاي سطح بینش مردم است. امیدواريم دولت بتواند گام‌های محکم‌تر و مهمی در گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان مردم بردارد. 

پس از پایان مراسم بجرانی، وزیر آموزش و پرورش، با هیات همراه در سالن‌های مختلف حضور یافت و از تمام غرفه‌ها بازدید كرد و از نزدیک با ناشران ایرانی و غرفه‌های مختلف ایران آشنا شد.

از نکات قابل توجه اين نمايشگاه مي‌توان به مواردی نظير استقبال از کتاب‌هاي اسلامی و فرهنگی به زبان اردو و آثار دکتر محمود احمدی‌نژاد، ريیس جمهور اسلامی ایران با عنوان «سامراج شکن» به معنای «ابرقدرت‌شکن» اشاره كرد. همچنین بازی‌ها و سرگرمی‌های فکری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اين نمايشگاه با استقبال فراوان بازديدكنندگان همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط