شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۸
پيشنهاد همكاري اتاق ملی کتاب قزاقستان با خانه كتاب ايران

قرارداد همکاری در حوزه‌هاي کتاب و کتابخوانی، نشر و تبادل كتاب به امضاي رایزن فرهنگی سفارت جمهوري اسلامي ايران و ريیس اتاق ملی کتاب قزاقستان رسید. همچنين بر همكاري اتاق ملی کتاب قزاقستان با خانه كتاب ايران تاكيد شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در بازديد پيشين دلاور محمدپور، رايزن فرهنگي سفارت ايران از اتاق كتاب قزاقستان كه ماه پيش صورت گرفت، توافق شد براي تسهيل همكاري با اتاق ملي كتاب قراقستان قرارداد همكاري امضا شود. 

بر اساس اين قرارداد كه در حضور معاونان و مسوولان بخش‌های مختلف اتاق ملی کتاب قزاقستان به امضا رسيد، طرفين در امور كتاب و كتاب‌خواني، برگزاري نمايشگاه كتاب ايران در قزاقستان و شركت طرف قزاقستاني در نمايشگاه‌هاي كتاب كشورمان توافق كردند و قرار شد اطلاع‌رساني‌هاي لازم و خدمات مورد نياز يكديگر را ارايه كنند.

در اين مراسم كه در دفتر «ژنت سيد اُمانو» رييس اتاق كتاب برگزار شد، وي با اشاره به جايگاه رفيع فرهنگي ايران در طول تاريخ و جهان و توجه دادن به اهميت همكاري دو طرف، از برنامه‌هاي آتي اتاق كتاب قزاقستان اطلاعاتي ارايه كرد. 

ژنت سيد اُمانو، شرکت در نمایشگاه‌های کتاب در قاهره، مسکو و فرانکفورت در سال 2010، تأسیس سازمان نمایشگاه ملی دايمی کتاب وابسته به اتاق کتاب قزاقستان، تأسیس مرکز دانش‌افزایی ویژه ناشران و ارباب حوزه چاپ و نشر کتاب قزاقستان با مشارکت آموزشگاه حرفه‌ای تربیت کادرهای صنعت چاپ و نشر کتاب قزاقستان را از برنامه‌هاي در دست اجراي سال 2010 عنوان كرد. 

وي افزود: وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی قزاقستان نسبت به تأسیس چنین مرکزي موافقت اصولی دارد و قرار است در ماه ژانویه مشكل تأمین مالی آن حل شود. 

«سيد اُمانو» از رايزن فرهنگي ايران درخواست كرد برای تدریس یا ارايه کنفرانس‌های آموزشي برای یک هفته تا 10 روز، دست‌اندركاران چاپ و نشر کتاب ایران به قزاقستان اعزام شوند. 

محمدپور، رایزن فرهنگی ايران نيز با معرفی بخش فرهنگی سفارت، اظهار داشت: اين قرارداد موجب توسعه همكاري‌هاست و مقدمه رشد فعاليت‌هاي مشترك در امور كتاب بين دو كشور محسوب مي‌شود. 

وي افزود: پیش‌نویس پيشنهادي قرارداد همکاری اتاق کتاب قزاقستان و خانه کتاب ایران در دست پیگیری است و همزمان به مراكز مربوط در ايران نيز فرستاده شده است كه به محض دريافت پاسخ، اعلام خواهد شد. 

محمدپور همچنين نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب ايران در قزاقستان در شهر آلماتی در سه ماه آينده اعلام آمادگی و رييس اتاق كتاب قزاقستان از این پیشنهاد استقبال و موافقت کرد. 

رایزن فرهنگی ايران با یادآوری موضوع شرکت اتاق ملي کتاب قزاقستان در نمایشگاه کتاب تهران در بهار سال آینده گفت: در صورت تمایل و آمادگي طرف قزاق براي شركت در نمايشگاه بين‌المللي تهران، شركت طرف قزاقي نيز اعلام شود. 

محمدپور افزود: در صورتي كه وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی قزاقستان سال آینده به ایران سفر كند، می‌توان نمایشگاه کتاب و نیز نمایشگاه فرهنگی قزاقستان را برگزار کرد. 

در اين مراسم 24 عنوان از منشورات رایزنی فرهنگی ايران (از هر عنوان دو نسخه) به اتاق ملي کتاب قزاقستان اهدا شد. رييس اتاق ملي كتاب قزاقستان در اين باره گفت: اين كتاب‌ها براي هميشه در اينجا نگهداري مي‌شوند و براي استفاده در اختيار درخواست‌كنندگان قرار داده خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط