جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰
نادر ابراهیمی برای ایران هزار بار جان باخت

«احمد رضا احمدی» در مراسم بزرگداشت نادر ابراهیمی گفت: نادر ابراهیمی کودکان را جدی می گرفت. او برای ایران هزار بار جان باخت.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «احمدرضا احمدی» که یکی از میهمانان شرکت کننده در مراسم بزرگداشت نادر ابراهیمی بود، در این مراسم که عصر دیروز(پنجشنبه ۲۵ بهمن) در تالار ناصری خانه هنرمندان برگزار شد، ابتدا از حاضران خواست که به منظور ادای احترام به این نویسنده لحظاتی برخیزند و سپس با بیان خاطراتی از وی گفت: حضور من را در این محفل ابدی بدانید. من آمده‌ام تا از کسی که بر گردنم حق دارد، یادی بکنم.

این شاعر در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی نادر ابراهیمی افزود: نادر ابراهیمی برای ایران هزار بار جان باخت و کودکان را همیشه جدی گرفت. او از آتش‌های فراوان گذشت و کنار خاکسترهای حقیر روشنفکران نشست و «آتش بدون دود» را نوشت. 

«مهدی هجوانی»، رییس هیئت مدیره انجمن نويسندگان کودک و نوجوان نیز در این نشست بعد از پخش سرود «تصویر وطن» با شعر نادر ابراهیمی (آهنگسازی فریدون شهبازیان و صدای محمد نوری) و سپس خوشامدگویی «شهرام اقبال‌زاده»، که اجرای مراسم را بر عهده داشت، از طرف ۳۰۰ عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از حضور میهمانان شرکت‌کننده در مراسم تشکر کرد.

«فرزانه منصوری» همسر نادر ابراهیمی هم در ادامه مراسم گفت: همه وجود ناصر ابراهیمی سراسر عشق است، عشق به همه آدم‌ها و در یک کلمه عشق به انسان. او را نویسنده‌ای مردم‌گرا می‌دانند که خود را مدیون مردم می‌دانست و آرزو داشت که ای کاش می‌توانست برا ی ارتقای فرهنگ ایران بیش‌تر کار کند. 

منصوری افزود: او عمری نگران آینده کودکان بود و به این فکر می‌کرد که ما دنیایی آلوده و پر از خشونت را برای آنها درست کرده‌ایم.

قرائت بیانیه انجمن انویسندگان کودک و نوجوان ،قرائت یکی از قصه‌ای نادر ابراهیمی توسط فاطمه سلیمی، اجرای قطعه‌ی از «بهروز دولت‌بادی»، سخنرانی «نورالدین زرین کلک»، اجرای زنده دو سرود درباره ایران توسط «روزبه نعمت‌للهی»، ارایه گزارشی درباره انگیزه تاسیس، پیشینه و اهداف سازمان همگام با کودکان و نوجوانان توسط «شکور لطفی» و...از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گزارش تکمیلی این مراسم متعاقبا در ایبنا منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها