چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
روایتی از روحانی یزدی که جوانان را با اهل بیت (ع) مانوس می‌کند/ حکایت 520 جایزه به دانش‎‌آموزان

حجت الاسلام آیت اللهی، خیر یزدی است که توانسته کودکان و نوجوانان را با روحانیت و اهل بیت (ع) مانوس کند، او همیشه کیفی به همراه دارد که آن را مملو از جایزه می‌کند، هدایایی از جنس کتاب تا دل بچه‌ها و نوجوانان شاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، حجت الاسلام مصطفی آیت اللهی یکی از روحانیون یزدی است که ظرف بیش از40 سال بسیاری از کودکان و نوجوانان یزدی وی را با نام نیک می‌شناسند.

وی با کیفی که در هر مراسمی در دست دارد، توانسته دل بسیاری از کودکان را به دست بیاورد و خاطره‌ای را در دل آن‌ها ثبت کند.

حجت الاسلام آیت اللهی در داخل کیف خود کتاب قصه، مداد، جایزه‌های کودکانه دارد که همین‌ها توانسته کودکان را خوشحال کند.

وی برای جایزه دادن به کودکان سؤالات دینی و قرآنی را به صورت آسان می‌پرسد و به هر فردی که پاسخ سؤالات را بدهد به او جایزه می‌دهد و در نهایت نیز برای این که خاطره خوشی از وی با لباس روحانیت در دل بچه‌ها بوجود بیاید به همه آن‌ها جایزه می‌دهد.

حجت الاسلام آیت اللهی در گفتگو با ایبنا گفت: من چهل سال است که در تمامی مراسم‌هایی که حضور پیدا می‌کنم کیفم را همراه دارم و به همه جایزه می‌دهم.
 

وی گفت: این هدیه دادن باعث شده که هر کودک و نوجوانی که من را می‌بیند با روی خوش من را صدا می‌زند و خاطره‌ای خوب از یک روحانی در ذهن آن‌ها مانده است.

این روحانی یزدی گفت: روضه علیم را با سؤالات مذهبی و جشن‌ها نیز با سؤالات قرآنی و مذهبی اداره می‌کنم و سعی می‌کنم به همه حضار هدیه بدهم.

حجت الاسلام آیت اللهی ادامه داد: تمام هدفم این است که خاطره‌ای خوب از روحانیت در ذهن بچه‌ها بماند و در کنار آن نیز آموزش‌های کوتاه را در قالب سؤالات به ان‌ها یاد دهم و معتقدم که همین سؤالات کوتاه با جایزه می‌تواند ماندگارتر در ذهن بچه‌ها باشد.
 

وی با ذکر خاطره‌ای از این هدیه‌های خود گفت: با اصرار مدیر یک مدرسه در صف صبحگاه یک مدرسه حضور پیدا کردم و یک سؤال پرسیدم و گفتم که هرکسی «ایت الکرسی» را بلد باشد به او جایزه می‌دهم و قتی یکی از آنها پاسخ داد و به او جایزه دادم.

این روحانی خوشروی یزدی گفت: در همان صبحگاه گفتم که هرکسی این آیه را یاد بگیرد به او در همین صبحگاه جایزه می‌دهم و به منزل آمدم.

وی ادامه داد: بعد از یک هفته مدیر مدرسه به من زنگ زد و گفت بچه‌های مدرسه اصرار دارند که شما بار دیگر به مدرسه بیایید.

آیت اللهی گفت: وقتی به مدرسه رفتم در صف صبحگاه فکر کردم که ده یا بیست نفری آیت‌الکرسی بلد باشند اما وقتی سؤال کردم دیدم که بیش از ۵۲۰ نفر همگی کامل یاد گرفته بودند.

وی ادامه داد: برای این که زیر قولم نزنم و بدقولی از یک روحانی در ذهن بچه‌ها نماند به تمامی ۵۲۰ نفر دانش‌آموز هدیه دادم.
 

این روحانی یزدی بیان کرد: تمامی این هدیه‌ها در در تمامی سال‌ها با هزینه شخصی تهیه کرده‌ام و همیشه شاهد برکت در زندگی خود بوده‌ام.

ایت اللهی ادامه داد: روز به روز کیفم بزرگتر شده است و شاهد برکت در هدیه‌هایم بوده‌ام.

وی گفت: با این کار بسیاری از آیات و روایات را به طور ماندگار در ذهن کودکان قرارداده‌ام و معتقدم که هر فردی و به ویژه روحانیون می‌توانند این کار را انجام داده و ذهن‌های مردم را نسبت به این قشر مذهبی در جامعه مثبت جلوه دهند.

وی گفت: مبلغین مذهبی با این روش می‌توانند بهترین اثرگذاری را در جامعه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط