جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
حقیقت نبوی در وجود حضرت فاطمه(س) مستتر است

فاطمه زهرا(س)، بهجت قلب پیامبر اعظم(ص) است که حقیقت نبوی در وجود نازنین ایشان مستتر بوده، زهرای مرضیه(س) سر الله، سر رسول‌الله و سر ولایت است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صدیقی، سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن اشاره به آغاز ایام فاطمیه با بیان این که حضرت زهرا(س) مظهر قدرت الهی بودند، اظهار کرد: خداوند متعال با آفریدن فاطمه زهرا(س) قدرت و عظمت خودش را نشان داد و در جمع بانوان، بانویی را می‌آفریند که ظرفیت همه انبیا و مقربان الهی در او جمع و مجلای صفات جلال و جمال الهی است.

وی با تأکید بر این که صدیقه طاهره(س) آیت کبری خداوند متعال و مظهر عظمت و کرامت ذات اقدس الهی است، گفت: زهرای مرضیه(س) صراط مستقیمی برای هدایت تمام موجودات است و تمام موجودات از نور این بانوی بزرگ اسلام استضائه می‌کنند و سراسر زندگی ایشان باکرامت و اعجاز همراه است.

صدیقی با اشاره به اینکه پیامبر اعظم(ص) بوی بهشت را از وجود نازنین حضرت زهرا(س) برمی‌گرفتند، تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) از همان دوران بارداری خدیجه کبری(س) در اوج غربت و تنهایی مادر انیس و مونس مادر بودند. حضرت فاطمه(س) برای پیشبرد اسلام و بقای این دین نجات‌بخش، همراه پدر بزرگوارشان در همه مشکلات صبر و مقاومت از خود نشان دادند  و برای رسول‌الله(ص) مادری می‌کردند.

وی با تأکید بر این که حضرت زهرا(س) در کلاس هجرت جزو آموزگاران و الگوهای همه موحدان عالم هستند، ابراز کرد: در پیوند آسمانی و الهی مولی‌الموحدین علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، ایشان همتا، همراه، پشتیبان، نگهبان و ذکر الهی است که وجود امیرالمؤمنین(ع) با ایشان آرامش می‌گیرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، فاطمه زهرا(س) را قرآن ناطقی دانست که وجودشان ممحض در ذکر الهی، جلوه قران کریم و بهترین وسیله آرامش عالم‌ و آدم است، یادآور شد: حضرت زهرا(س) بهترین الگوی زندگی خانوادگی برای تحکیم بنیان خانواده است، تا مثل ایشان ازدواج و همسرداری کرده، همچون ایشان زندگی را تسهیل و وابستگی‌های مادی را با نور معنویت جبران و فضای زندگی را به رنگ عرش بیاراییم.

وی حضرت فاطمه(س) را قلب و محور مقابله با باطل دانست و ابراز کرد: فاطمه زهرا(س) به همه مؤمنین و مومنات درس ایثار، تحمل سختی‌ها و درس نذر  و ارتباط با عالم غیب را متجلی ساخته است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ…» (آیه ۱۰۸ سوره یوسف)، جهاد تبیین را بالاترین مظهر و تجلی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها توصیف کرد و اذعان داشت: علما پرچمداران تبلیغ معارف ناب الهی و مامور و ضامن بقای دین هستند.

وی با تأکید بر این که فاطمه زهرا(س) در وادی جهاد تبیین با همه زندگی‌اش مبلغ بود، بیان کرد: دفاع از ولایت، مهم‌ترین جلوه جهاد تبیین صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها است که در سخت‌ترین شرایط از شخص و شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) محافظت نمودند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: فاطمه زهرا(س)، بهجت قلب پیامبر اعظم(ص) است که حقیقت نبوی در وجود نازنین ایشان مستتر بوده، زهرای مرضیه(س) سر الله، سر رسول‌الله و سر ولایت است.

صدیقی با بیان اینکه نیاز است تا در کلاس حضرت زهرا(س)، جهاد تبیین را در حد اعلای خود متجلی سازیم، افزود: همه ما مکلفیم تا در پای منابر اهل‌بیت(ع)، احیاگر غدیر و زمینه‌ساز ظهور بقیه الله الاعظم(عج) باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها