سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
چگونگی تهاجم فرهنگی به دانشجویان و دانشگاه‌ها/ نحوه پایه‌گذاری دانشگاه در ایران

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت به مناسبت 16 آذر «روز دانشجو» سه اثر مهم خود را در زمینه دانشجویان، جنبش دانشجویی، نقاط قوت و ضعف این جنبش و نیز نحوه پایه‌گذاری دانشگاه در ایران و سرنوشت آن در دوره سلطنت طاغوتی پهلوی معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت به مناسبت 16 آذر «روز دانشجو» سه اثر مهم خود را که در زمینه دانشجویان، جنبش دانشجویی، نقاط قوت و ضعف این جنبش و نیز نحوه پایه‌گذاری دانشگاه در ایران و سرنوشت آن در دوره سلطنت طاغوتی پهلوی و سیر آن در دوران انقلاب اسلامی و حرکت روشنفکران دانشگاهی در طول این دوره، بحث و بررسی کرده و بر پایه مشاهدات، نظرات، تجربیات و راهبردهای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین و تشریح شده‌اند را معرفی کرده است.



افسران جنگ نرم؛ امیدها، انتظارات، نگرانی‌ها و ویژگی‌ها در رهنموده‌های امام خامنه‌ای مدظله

این کتاب با بازنگری و اضافه کردن بیانات جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی به کتاب «دانشگاه و دانشجو» که قبلاً به چاپ رسیده است، تولید شده و در سال 1397 بازچاپ شده است. «افسران جنگ نرم» عنوانی است که رهبر انقلاب برای دانشجویان و نقش آنان تعیین کرده‌اند. پیشینه دانشگاه، نقش دانشگاه‌ها و دانشجویان در سرنوشت کشور، لوازم و شاخصه‌های اصلی در ایفا نقش مثبت دانشگاه‌ها و دانشجویان، ضرورت داشتن قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت، ویژگی‌های مثبت و منفی دانشجویان و دانشگاه‌ها، جنبش دانشجویی و نقاط مثبت و منفی آن، عیوب محیط‌های دانشجویی، تولید علم و پژوهش و شاخصه‌های آن، نقشه جامع علمی کشور و بایدها و نبایدهای آن، تهاجم فرهنگی به دانشجویان و دانشگاه‌ها، وحدت حوزه و دانشگاه و اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ارتباط صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان، چگونگی تحقق دانشگاه مورد انتظار انقلاب اسلامی و مردم، 15 فصلی هستند که در این کتاب ارائه شده‌اند. در انتهای کتاب چهار پیوست در خصوص سیر تاریخی تسامل و تسامح و پلورالیسم، طرح عدم انسانی سکولار در دولت اصلاحات ارائه شده است.

کتاب «افسران جنگ نرم؛ امیدها، انتظارات، نگرانی‌ها و ویژگی‌ها در رهنموده‌های امام خامنه‌ای مدظله» در 624 صفحه قطع رقعی با قیمت 80 هزار تومان عرضه شده است.



روشنفکری و روشنفکران در ایران از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)

 مطالب این کتاب از دیدگاه‌ها و خاطرات امام خمینی قدس‌سره، گردآوری و تنظیم شده است. در بخش اول این کتاب، موضوعاتی چون غربزدگی و روشنفکران، دیدگاه روشنفکران در تبعیت از غرب، دانشگاه و روشنفکری و تفاوت علم و دانش در دیدگاه غرب و اسلام و معنی اسلامی شدن دانشگاه‌ها، بررسی و تدوین شده است. در بخش دوم کتاب عملکرد روشنفکران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش آنان برای بازگرداندن اوضاع سابق و فرهنگ منحط غربی، راه‌های مقابله با تحرکات روشنفکری وابسته به خصوص در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و جدا کردن دین از سیاست و دانشگاه از حوزه‌های علمیه و در پایان نیز نصیحت به روشنفکران کج‌اندیش و لزوم بیدار شدن آنان، ارائه شده‌اند.

چاپ هشتم کتاب «روشنفکری و روشنفکران در ایران از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)» در سال 1400 در 304 صفحه در قطع رقعی و قیمت 30 هزار تومان عرضه شده است.



روشنفکران بر سر دو راهی؛ رجعت یا پیشرفت

تاریخ و تحلیل جامع حرکت روشنفکری در ایران و جهان، شناخت نقاط تلاقی و افتراق روشنفکری دینی و مردمی جوشیده از انقلاب اسلامی و روشنفکری غیردین و بریده از مردم و وابسته به مبانی فکری غربی، تلاش‌هایی که بعد از اتمام جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برای بازگشت روشنفکری به حالت بیماری قبل از انقلاب و قهر کردن دانشگاه‌ها با بنیان‌های بومی و روکردن به غرب انجام می‌شود، مباحثی هستند که در 11 فصل از دیدگاه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در میان دانشگاه‌ها و قشرهای دانشجو، در این کتاب می‌خوانیم. در انتهای کتاب در 12 پیوست مطالب متنوع و توضحیات لازم ارائه شده است. بنیان این کتاب مباحثی است که امام خامنه‌ای در دیدار خود از دانشگاه تهران در سال 22/2/1377 و در میان دانشجویان تحت عنوان «رجعت روشنفکری یا ارتجاع آنان» مطرح کردند. در پایان هر فصل این کتاب، نکات تصریحی بیانات رهبری در آن فصل نیز ارائه گردیده است.

کتاب «روشنفکران بر سر دو راهی؛ رجعت یا پیشرفت» در قطع رقعی در 480 صفحه با قیمت 40 هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها