یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
جشنواره رشد می‌تواند خط اول جبهه جهاد تبیین باشد

شفیع آقامحمدیان، رئیس هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با بیان اینکه جشنواره رشد می‌تواند خط اول جبهه جهاد تبیین باشد پیشنهاد داد که دبیرخانه جشنواره با هنرمندان گفتمان ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ؛ حجت‌الاسلام لطیفی در مراسم اختتامیه پنجاه‌ودومین دوره فیلم رشد با بیان اینکه برجستگی هنر به‌ویژه تفسیر و فیلم از ویژگی‌های دنیای معاصر است عنوان کرد: از منظر آموزش و پرورش تنوع‌بخشیدن به فرصت‌های آموزشی از مهم‌ترین راهبردها در تعمیق تربیت است و تقاطع این دو اصل در آموزش و پرورش اهمیت دارد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برای رسیدن به اهداف بلند در آموزش و پرورش باید از هنر تصویری استفاده کنیم و این جشنواره فرصتی برای استفاده از این ظرفیت مغفول مانده در سینما و آموزش و پرورش است.
 
لطیفی همچنین گفت: امیدواریم از این راه میان‌بر یعنی ظرفیت هنری برای تحقق اهداف بلند و وضعیت بهتر آموزشی استفاده کنیم.
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این جشنواره صرفاً اکران فیلم نیست بلکه دانش‌آموزان را با فیلم درگیر می‌کند و فیلم به فیلم‌بازی تبدیل می‌شود.
 
وی افزود: نوآوری دیگر این دوره تبدیل جشنواره از رویداد نقطه‌ای به نقطه اوج در فرایند بوده است.
 
همچنین در این مراسم شفیع آقامحمدیان، رئیس هیأت داوران در سخنانی با بیان اینکه جشنواره رشد می‌تواند خط اول جبهه جهاد تبیین باشد پیشنهاد داد که دبیرخانه جشنواره با هنرمندان گفتمان ایجاد کند و سیاست‌هایش را به اطلاع هنرمندان برساند.
 
وی همچنین پیشنهاد داد که دبیرخانه جشنواره دست به تولید بزند و نیز یک آموزشگاه سینمایی در آن تأسیس شود.
 
امضای تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش‌و‌پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید محصولات مشترک و رفع مشکلات این حوزه دیگر پیشنهاد آقامحمدیان بود.

در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیما، وزارت آموزش و پرورش و رایزنان فرهنگی کشور‌های مختلف نیز حضور داشتند، برگزیدگان این دوره از جشنواره در قالب‌های فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی، وب‌سری و فیلمنامه معرفی شدند. رقابت این دوره از جشنواره در سه بخش بین‌الملل، معلمان و دانشجومعلمان فیلمساز و بخش دانش‌آموزان فیلمساز انجام شده است.

تقدیر از خانواده شهید عباس بابایی به بهانه حضور فیلم «عباس» در بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره، از برنامه‌های ویژه مراسم اختتامیه بود. همچنین علاوه بر نمایش فیلم‌های منتخب این دوره، از برگزیدگان نهاد‌ها و دستگاه‌ها نیز تقدیر شدند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جبهه فعالان مردمی جمعیت جوایزی ویژه به فیلم‌های برگزیده خود اهدا کردند. همچنین اهدای نشان‌های ویژه «ایثار و فداکاری» (شهید علی لندی)، «مقام معلم» و «مدرسه، مبدا پیشرفت» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مدرسه هویت‌ساز، خانواده و جوانی جمعیت و دانش‌آموزان فیلمساز از بخش‌های  اصلی این دوره از جشنواره بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها