دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
جشنواره رشد فرصتی برای بسیج مجموعه‌های مختلف در جبران یک خلا بزرگ است

حجت‌الاسلام علی لطیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گشایش پنجاه‌و‌دومین دوره جشنواره فیلم رشد از این جشنواره به‌عنوان فرصتی برای جبران ضعف موجود در استفاده از فیلم‌های آموزشی در تربیت دانش‌آموزان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام علی لطیفی در این مراسم که امروز، هفتم آذر با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و مدیران شبکه‌های تلویزیونی امید، آموزش و افق در مدرسه دارالفنون برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: این جشنواره فرصتی برای دور هم جمع شدن هنرمندان و معلمان است. ترکیب هنر و تربیت به هنر معنای بیشتری می‌دهد و تربیت را تاثیرگذارتر می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش سرنوشتی مشترک با مجموعه‌های دیگر دارد و تربیت بدون هنر امکان‌‌‌پذیر نیست. معلم در عمیق‌ترین لایه‌های هویتی هنرمند است و هنرمند در عمق کارش تربیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ضعف بزرگی در تولید فیلم‌های آموزشی و تربیتی داشته‌ایم، افزود: فیلم‌های آموزشی نتوانسته‌اند جایگاه واقعی خود را با وجود تاثیرگذاری بسیارشان نشان دهند و این جشنواره می‌تواند فرصتی برای بسیج مجموعه‌های مختلف در توجه به این خلا باشد.

حجت‌الاسلام لطیفی بر ضرورت ایده‌پردازی در تولید فیلم‌های فاخر تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری صرف از کتاب نمی‌توان هویت‌ُ‌سازی کرد و باید از منابعی از جمله فیلم بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره جشنواره بر نقش معلمان تاکید می‌شود، افزود: برای تقویت شایستگی‌های نسل جوان نیازمند استفاده از ابزارهای متنوع هستیم و امیدوارم این جشنواره ارمغانی برای تغییر دیدگاه‌ها به این ظرفیت بزرگ باشد.

ارسال 53 فیلمنامه و 2473 اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره
در این مراسم همچنین صادق یزدانی، دبیر جشنواره و مدیر شبکه افق در سخنانی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم رشد امسال در سه بخش بین‌الملل و معلمان و دانش‌آموزان فعال است، عنوان کرد: سال‌های گذشته آثار مختلف در سه قالب فیلم‌های داستانی، فیلم‌های مستند و پویانمایی عرضه می‌شدند و امسال دو بخش شامل فیلمنامه و وب‌سری را نیز افزوده‌ایم.
 

وی گفت: 2473 فیلم خارجی، 987 اثر داخلی و 53 فیلمنامه ارسال شده که 104 اثر در حوزه بین‌الملل، 30 اثر داخلی و شش فیلمنامه به مرحله داوری نهایی رسیده‌اند.

یزدانی عنوان کرد: از هشتم آذر اکران فیلم‌ها تا پایان جشنواره در دو نوبت صبح و عصر در سینما فلسطین انجام می‌شود. همچنین کارگاه‌های آموزشی متناسب را در حوزه نقد فیلم و نگارش فیلمنامه و تولید فیلم برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه نشست‌های تخصصی در روزهای برپایی جشنواره از ساعت 18 تا 19 و 30 دقیقه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

وی به طراحی بخش‌های ویژه شامل مدرسه مبدا پیشرفت در کشور و الهام‌بخش در جهان اسلام و نیز اعطای نشان ویژه معلم و نشان ویژه ایثار در این دوره اشاره کرد و افزود: امسال با همکاری ستاد اقامه نماز از فیلم‌های با محتوای پیوند نماز، مسجد و مدرسه حمایت ویژه خواهد شد. همچنین با همکاری جبهه فعالان جمعیت زمینه حمایت خاص از فیلم‌های با محتوای جوانی و جمعیت و نیز با همکاری وزارت تعاون از فیلم‌های با محتوای کار فراهم شده است. ضمن اینکه سیمافیلم نیز از فیلم‌نامه برتر حمایت خواهد کرد.

سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و نواختن کلاکت آغاز جشنواره، قرائت متنی برای آرشام توسط دانش آموزان مدرسه شهدای شوش و نیز نواختن کلاکت استانی آغاز جشنواره توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها