سه‌شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
قیمت زینک افزایش یافت/کاهش قیمت کاغذ گلاسه گرم‌بالا

نگاهی به بازار قیمت مواد اولیه نشان‌دهنده افزایش پنج درصدی قیمت زینک و نوسان در قیمت کاغذ گلاسه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بازار کاغذ طی دو هفته اخیر با نوسانات مختلف همراه بوده است، افزایش و گاهی کاهش قیمت از پنج تا 10 درصد به تناسب عرضه و تقاضای این کالا در طول روزهای مختلف متفاوت بوده، سایر ملزومات تولید حوزه کتاب نیز مثل زینک با حدود پنج درصد افزایش قیمت روبه‌رو بوده است.
 
مروری بر قیمت‌های روز سه‌شنبه (اول آذر) بازار کاغذ، نشان‌دهنده ثبات بهاء این کالای استراتژیک حوزه نشر است، امروز هر بند کاغذ چینی 70 گرمی 70 در 100 به‌قیمت یک‌میلیون و 120 هزار تومان  عرضه می‌شود، همچنین هربند کاغذ چینی 70 گرمی 60 در 90 بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته 820 هزار تومان در بازار عرضه شده است.
 
قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر چینی در گراماژ 80 گرمی 70 در 100 مانند هفته‌های پیشین به قیمت یک‌میلیون و 310 هزار تومان و هربند کاغذ چینی 80 گرمی 60 در 90 به قیمت یک‌میلیون و 30 هزار تومان است.
 
کاغذ گلاسه گرم پایین اما با افزایش قیمت طی هفته‌های اخیر امروز هر کیلوی آن بین 35 و 500 هزار تومان عرضه شده، این درحالی است که کاغذ گلاسه گرم بالا با کاهش قیمت همراه بوده و قیمت آن تا 39 هزار تومان در بازار عرضه شده است.
 
امروز در بازار، چسب صحافی هرکیلو چسب سرد ایرانی حدود 80  هزار تومان و چسب گرم کیلویی 175 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
 
همچنین هرکیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی، با ثبات قیمت بدون تغییر قیمت طی یک‌ماه اخیر، حدود 142 هزار تومان و هرکیلو مرکب گلاسه مشکی به قیمت 110 هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، 123 هزار و تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز 97 هزار تومان است. هرکیلو مرکب گلاسه خارجی نیز در یک هفته اخیر، حدود 210 تا 220 هزار تومان است.
 
قیت هر کیلو الکل ایزوپروپیل نیز حدود 60 هزار تومان برآورد شده است.
 
زینک نیز به‌عنوان کالای پُرکاربرد حوزه نشر در بازار با پنج درصد افزایش قیمت همراه بوده و به قیمت 63 هزار تومان به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها