دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
کتابخانه عمومی «محمدعلی کمینه» در شهرستان مراوه‌تپه افتتاح شد

با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان و به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در مراسمی کتابخانه عمومی محمدولی کمینه در شهرستان مراوه‌تپه افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در گلستان، مراسم افتتاحیه کتابخانه عمومی محمدولی کمینه در شهرستان مراوه‌تپه با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، فرماندار مراوه‌تپه و جمعی از مسئولان شهرستان، امروز یکشنبه 22 آبان‌ماه هم‌زمان با دومین سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن قدردانی از تلاش و همدلی و جدیت مسئولان برای توسعه فرهنگ در شهرستان مرزی مراوه‌تپه، گفت: فرهنگ بومی و محلی هر سرزمینی همچون دیواری مستحکم برای مقاومت در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن است که این نقش و رسالت به‌ویژه در جهان امروز اهمیت دوچندانی یافته است.

وی افزود: در کشور هر یک از اقوام دارای آیین، رسوم و آداب خاصی هستند که مجموع آن‌ها در کنار یکدیگر فرهنگ بومی ایران‌زمین را تشکیل می‌دهند؛ در نتیجه ضرورت ایجاب می‌کند تا همه افراد جامعه برای حفظ فرهنگ ملی خود تلاش کنند.

محمد رعیت ادامه داد: مطالعه و کتاب‌خوانی یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه و تعالی فرهنگ این مرزوبوم است و شایسته است فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح جامعه نهادینه شود تا همگان با آگاهی از جایگاه و اهمیت فرهنگ ایران‌زمین، برای حفظ و توسعه و پویایی آن تلاش مضاعف داشته باشند.

                

وی سپس ضمن تأکید بر تقویت منابع علمی کتابخانه‌های شهرستان‌ها، قول اهدا حدود 300 عنوان کتاب به این کتابخانه تأسیس را ارائه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: کتابخانه عمومی محمدولی کمینه به مساحت ۳۷۸ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در شهرستان مراوه‌تپه احداث‌شده و توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان تجهیز و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

در پایان این مراسم، به‌صورت میدانی هر یک از مسئولان حاضر در مراسم، از ظرفیت ایجادشده بازدید به عمل آوردند و برای تداوم و توسعه آن اعلام همکاری نمودند.

محمدولی كمینه (1190-1260 هجری قمری) از شعرای بزرگ تركمن است که در ناحیه سرخس و در خانواده فقیری به دنیا می‌آید و زندگانی خود را با رنج و مشقت زیادی می‌گذراند. نام شاعر محمدولی (مآمد ولی) و كمینه لقب اوست. وی خود این لقب را برگزید زیرا كه خود را از همه كمتر و کوچک‌تر می‌دانسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها