سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
رونمایی از ۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در یاسوج

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان به مناسبت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر، از رونمایی چهار عنوان کتاب دفاع مقدس خبر داد و گفت: به همین مناسبت، مسابقه کتابخوانی با موضوع کتاب «بر بام آسمان» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در کهگیلویه و بویراحمد، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف بسیجیان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار امیرعباس آسمند، با اشاره به این‌که کتاب بر «بام آسمان» که برای مسابقه کتابخوانی انتخاب شده، روایتگر خاطرات «ایوب رمضانیان» است، یادآور شد: چهار عنوان کتاب رونمایی شده نیز، خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

 وی افزود: کتاب‌های «جنگ به روایت کاغذهای کاهی»، «تا جایی که رودخانه می‌رود»، «دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب اسلامی از دفاع مقدس» و «قهرمان من» چهار عنوان کتابی است که رونمایی شدند.
 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کتاب «جنگ به روایت کاغذهای کاهی» پژوهشی درباره نقش خبرگزاری ایرنا کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس است که به کوشش «فاطمه رشیدی‌جهان‌‌آباد» گردآوری و تدوین شده است.

آسمند با اشاره به این‌که، کتاب «تا جایی که رودخانه می‌رود» مجموعه داستان‌های برگزیده دهمین جایزه ادبی یوسف است که ازسوی مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این اداره‌کل چاپ و منتشر شده است، اظهار کرد: کتاب «قهرمان من» نیز یک عنوان کتاب نقاشی کودک است که از سوی «بنت‌الهدی احمدی» گردآوری شده است.

وی درباره کتاب «دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب اسلامی از دفاع مقدس» گفت: این کتاب، یک اثر پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه کتابخوانی می‌توانند از سوم خرداد تا سوم تیر ۱۴۰۱، با مراجعه به سایت نوید شاهد به نشانی https://yasouj.navideshahed.com، از بخش مسابقات کتابخوانی ثبت‌نام و در این مسابقه شرکت کنند.

آسمند با بیان این‌که این مسابقه در سطح استانی و ویژه بزرگسالان برگزار می شود، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند فایل کتاب تاریخ شفاهی «بر بام آسمان» نوشته «سیدحسین یادگارنژاد» را از این سایت ذکر شده، دریافت کنند.

 آسمند، گرامیداشت سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را گامی در جهت حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب ذکر کرد  و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۳ شهید در عملیات بیت‌المقدس به نظام و انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرد.

 وی با تاکید بر اهمیت حفظ ارزش‌های و فرهنگ دفاع مقدس، عنوان کرد: شهدای والامقام، برگ زرینی در تاریخ افتخارات سرزمین اسلامی ما هستند که بزرگداشت آنها و چاپ خاطرات رزمندگان، قدمی کوچک در برابر از خودگذشتی و ایثار آنان است.

وی، آرامش و امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا  و ایثار بزرگ مردان این سرزمین دانست و افزود: آنان از همه هستی خود گذاشتند تا آرامش و امنیت را برای ما به ارمغان بیاورند؛ بنابراین می‌طلبد همه مسئولان در چاپ و نشر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

در این مراسم، از تعدادی از خانواده‌های شهدای عملیات «الی بیت‌المقدس» و رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در این عملیات، تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها