شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
تخصیص 40 هزار میلیارد تومان برای توسعه تالار مرکزی ارومیه

محمد‌مهدی اسماعیلی در آیین افتتاح تالار مرکزی ارومیه گفت: پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر برای توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از همه بخش‌های تالار مرکزی ارومیه توافق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، محمد اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر جمعه در مراسم افتتاح تالار مرکزی ارومیه،گفت:
پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر برای توسعه، تکمیل و بهره‌برداری از همه بخش‌های تالار مرکزی ارومیه توافق شده است.
 
وی افزود: تالار مرکزی ارومیه مایه آبروی این شهر و استان است و  این مکان باید کانون جوشان انقلاب و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باشد.

اسماعیلی با بیان این‌که این مکان باید تجلی ابعاد هویتی ایرانی اسلامی باشد، گفت: معتقدم هویت ایرانی اسلامی اینجا باید متبلور شود و نکند این مکان تبدیل به محل هنرهای وارداتی که هیچ‌ مناسبتی با هویت ایرانی اسلامی ندارند، شود و  درباره  اهالی رسانه خدمت مورد تاکید ماست محتوا باید منطبق با هویت ایرانی اسلامی باشد و امید می‌رود تالار مرکری ارومیه به مکانی تبدیل شود که در آن نمادهای عظمت ایران اسلامی به نمایش درآید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلم «موقعیت مهدی» و همچنین سرود «سلام فرمانده» همان تولیدات همان هنری هستند که به آن افتخار می‌کنیم چون هدف هنر والایی است که از آن مجاهدان بزرگی تربیت می‌شوند.

وی بیان کرد: فضا برای فعالیت شبکه‌های فرهنگی و هنری در تالار باید تکمیل شود و کتابخانه‌ها و کتاب در جامعه فعال شوند ضمن این‌که در این محل، فروشگاه بزرگ کتاب نیز دایر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسیقی بی‌هویت، وقیح‌ترین کلمات را بر زبان می‌آورد و در انسان ایجاد خوف می‌کند؛ بنابراین تولید موسیقی و تئاتر با همان خط‌کشی‌های که کرده‌ایم، صورت گیرد و تولید فیلم و سریال، موسیقی مقامی ‌محلی و منطقه‌ای را گسترش دهیم، امیدواریم اینجا محلی برای ظهور و بروز استعدادهای جدید استان باشد.

اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: برای مجموعه فرهنگی سردشت نیز 5 میلیارد اعتبار تزریق می‌شود؛ زیرا این شهر نماد تاریخی است و بمباران شیمیایی شده و هزاران نفر را از دست داده است؛ یک مجموعه بی‌نظیر و هویت ملی است و شاید خیلی‌ از مردم سردشت را نشناسند و یا اگر امروز از نوجوانان درباره سردشت پرسیده شود شاید ۱۰ درصد ندانند چه اتفاقی در آن افتاده است.

وی با بیان این‌که اینجا فرهنگ ایرانی با گویش‌های مختلف رواج دارد، کُرد و ترک و لر در جغرافیای ایران به این‌که به نام ایران نسبت دارند، افزود: این گویش‌ها حس عاطفی دارند و این یعنی هویت ملی، و هویت ملی ممزوج شده در هویت اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۰۰ سال قبل ناسیونالیست‌های غربی تلاش کردند هویت‌زدایی دینی کنند؛ اما هنر امام ‌راحل این بود که جلوی این حرکت‌ها ازجمله حق کاپیتولاسیون ایستاد، و امروز میراث دار میراث ایرانی اسلامی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها