جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
دولت پیگیر معرفی پیشینه افتخارآمیز سردشت در رویداد‌های بین‌المللی است

محمد‌مهدی اسماعیلی، در نشست شورای اداری شهرستان سردشت گفت: پیگیر برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی برای معرفی شهرستان سردشت، مظلومیت آن و پیشینه افتخارآمیز آن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان سردشت اظهار کرد: با بیان این‌که شهرستان سردشت در زمینه مفاخر در کشور بی‌نظیر است، گفت: سردشت، همواره نماد ایستادگی و مقاومت است. مظلومیت مردم سردشت از زمان بمباران شیمیایی و جنایت غرب و صدام خائن بر همگان آشکار شد.

وی ادامه داد: معبر مرزی، راه‌های مواصلاتی و مسایل حوزه فرهنگ و هنر، جزو اولویت‌های رسیدگی به امورات شهرستان سردشت هستند.

اسماعیلی با بیان این‌که تمامی مصوبات مربوط به شهرستان سردشت در جلسه هیات دولت را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد، گفت: دولت برای هر ایرانی، فضای کار ایجاد
و از همه استعدادها در همه زمینه‌ها استفاده خواهد کرد.

وی با تاکید بر تلاش دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم، بیان کرد: کار بزرگی از سوی دولت در بحث یارانه‌ها انجام شد و اکنون تمامی وزرا، روزانه چندین ساعت برای گره‌گشایی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش می‌کنند.

اسماعیلی در پایان سخنان خود افزود: پیگیر برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی برای معرفی شهرستان سردشت، مظلومیت آن و پیشینه افتخارآمیز آن خواهیم بود. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در قالب سفرهای استانی به آذربایجان‌غربی آمده است با حضور در منزل استاد «خدر قادری» هنرمند پیشکسوت بیت و حیران اهل شهرستان سردشت از وی عیادت کرد.

اسماعیلی در این دیدار همچنین قول داد ساز وکار لازم را برای اهدای مدرک درجه یک هنری به این استاد موسیقی را در کمترین زمان ممکن فراهم سازد.

این هنرمند پیشکسوت سردشتی متولد ۱۲۹۵ روستای «گرماب علیا» از توابع دهستان آلان شهر سردشت است، وی در حوزه بیت و حیران (ناصر و مال مال – مم و زین – برایموک – رنبیل فروش – قه ر و گوله زر – سیده وان، مه لکه وان، خه ج و سیامه ند) عمری است که فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها