جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
انتشارات سروش به مجمع ناشران دفاع مقدس پیوست

انتشارات سروش با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه نشر دفاع مقدس در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری به مجمع ناشران دفاع مقدس پیوست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ظهر روز گذشته (پنجشنبه، 29 اردیبهشت‌ماه) طی نشستی مشترک و در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری انتشارات سروش به مجمع ناشران دفاع مقدس پیوست.
 
در این نشست، ابراهیم شکوری، مدیرعامل انتشارات سروش گفت: مجمع ناشران در هر دو  حوزه انقلاب اسلامی یا دفاع مقدس یک باشگاه برای ناشران تخصصی است تا توان و ظرفیت خود را با هدف هم‌افزایی بیشتر تقویت کنند.   
 
وی ادامه داد: مجمع ناشران دفاع مقدس به خوبی در این حوزه هم‌افزایی داشته و تاکنون یکصد عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس از چندین ناشر معرفی کرده است.
 
شکوری با اشاره به فعالیت‌های مجمع ناشران دفاع مقدس در معرفی آثار، تبادلات منطقه‌ای با جهان عرب و سایر نقاط دنیا، عنوان کرد: این مجموعه توانسته تاکنون یکصد کتاب را به ۱۵ زبان دنیا ترجمه کند و فحوای دفاع مقدس و مقاومت اسلامی را به جهان معرفی کند.
 
وی یادآور شد:‌ انتشارات سروش نیز در دهه‌های گذشته به‌ویژه  در حوزه دفاع مقدس، آثار ارزشمندی منتشر کرده است و ضروری بود که به جمع ناشران دفاع مقدس بپیوندیم.
 
مدیرعامل انتشارات سروش با بیان این‌که تفاهم‌نامه نیز با همین هدف امضا شده است، گفت: قرار است در ادامه اقداماتی که مجمع ناشران دفاع مقدس انجام داده، منویات مقام معظم رهبری در زمینه نشر کتاب‌های دفاع مقدس، که فرمودند: «در زمینه‌ ادبیات جنگ،‌ ادبیات دفاع مقدس و کارهای هنری‌ای که روی دفاع مقدس می‌شود و کارهای ادبیاتی که روی دفاع مقدس می‌شود، باید صد برابر بشود» به حقیقت بپیوندد.
 
وی افزود: در همین راستا ضروری است ناشرانی مثل سروش و امثال آن به کمک این مجموعه بیایند و با موجودیت و آنچه که تاکنون به‌عنوان یک گنجینه جمع‌آوری کرده‌اند، برای معرفی مظلومیت و حقیقت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در داخل و خارج توان خود را بگذارند.
 
عملی کردن منویات رهبر انقلاب و هم‌افزایی
در بخش دیگری از این مراسم، امیرشهریار امینیان، مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس نیز در سخنانی با اشاره به پیوستن انتشارات سروش به این مجمع، گفت: این مجمع با تجمیع ظرفیت‌های حوزه دفاع مقدس و شناسایی آن‌ها و با همکاری ناشران، مصمم است فضایی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه نشر دفاع مقدس فراهم کند.
 
وی ادامه داد: با فرمان مقام معظم رهبری بر یکصد برابر شدن آثار مکتوب دفاع مقدس بر آن شدیم تا با هم‌افزایی و همکاری با انتشارات سروش که در این حوزه صاحب سبک است، منویات رهبر انقلاب را عملی کنیم.
 
امینیان همچنین به آثار ارزشمند انتشارات سروش در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: انتشارات سروش در حوزه ادبیات مقاومت و دفاع مقدس می‌تواند نقش موثری در این رابطه داشته باشد.
 
وی افزود: این همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها به نفع جریان دفاع مقدس و مقاومت اسلامی است، و باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم خواهد شد.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها