سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
20 توییت خواندنی درباره نمایشگاه کتاب 33

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک رویداد فرهنگی بزرگ در ایران و منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید و همزمان با آغاز این رویداد بحث درباره‌ آن در فضای مجازی پررنگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی ایران و منطقه غرب آسیا است. این ویژگی موجب می‌شود کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این نمایشگاه واکنش‌های مختلفی داشته باشند. 
 
در ادامه تعدادی از توییت‌های خواندنی درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از سوی چهره‌های معروف، افراد کمتر شناخته شده و سازمان‌‌های فرهنگی و کاربران عادی منتشر شده، آمده است که می‌خوانید:

 

 
محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی -21 اردیبهشت‌‌ماه نوشت: «پس از دوسال وقفه، سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور ۲۸۰۰ ناشر به‌صورت فیزیکی و مجازی در مصلای تهران افتتاح شد. حضور ۳۲ کشور خارجی و فروش مجازی کتاب از ویژگی‌های مهم نمایشگاه امسال است.»
 
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم که چند وقتی است در شبکه اجتماعی توییتر فعالیت جدی دارد بعد از بازدیدش از نمایشگاه کتاب در روز -24 اردیبهشت- نوشت: «امروز دو ساعتی را در #نمایشگاه_کتاب، میان اهالی کتاب و تازه های نشر سیر کردم. حرف ها و دغدغه های ناشران و نویسندگان را شنیدم و چند کتاب خوب برای خودم و بچه ها خریدم. رونق بازار کتاب و کتابخوانی بعد از دو سال وقفه، نویدبخش بهار کتاب بود. هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد.»

 
کاربری  به نام «حق الیقین» سراغ کتاب‌های تقریظی مقام معظم رهبری رفته و چند جلد از این کتاب‌ها را به اشتراک گذاشته است.

 

کاربر دیگر با نام «اف اس حسینی» به کتاب «سرباز» در نمایشگاه کتاب توجه کرده است و این‌طور نوشته است: «از #قهرمان هرقدر بگوییم و بنویسیم بازهم کم است و حالا صحبت‌های منتشر نشده حضرت آقا در جمع خانواده‌های شهدای مدافع حرم و حاج قاسم و عکس‌های ایشان با رهبرانقلاب دیدنی‌ها و خواندنی‌هایی که جلا می‌دهند دل و جان را انتشار برای اولین‌بار در کتاب #سرباز انتشارات انقلاب اسلامی، #نمایشگاه_کتاب»

 
کاربری به نام «رحمت خلیلی» از پر رنگ بودن غرفه‌های مرتبط با سردار سلیمانی به‌ویژه غرفه مکتب حاج قاسم با انتشار عکسی این‌طور نوشته است: «‌و داغی که هرگز سرد نخواهد شد..!»
 

 

کاربر دیگری با عنوان «محمد‌رضا وحید‌زاده» از فرصت حضور در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کرده و این‌طور به معرفی آثارش پرداخته است: «به بهانه #نمایشگاه_کتاب، نشانی آثارم:
• پیشواز (مجموعه‌شعر)، راهروی 15، غرفۀ 14، شهرستان ادب
• دادخواهی (مجموعه‌شعر)، راهروی ۱۰ غرفۀ ۲۸، سروش
• ای نشسته صف اول (مجموعۀ شانزده مثنوی بلند انتقادی) راهروی ۱۰/۱ غرفۀ ۱، کتابستان
• شام ملیتا (سفرنامۀ شام)، راهروی ۲۷، غرفۀ ۳۸، معارفش»


 


بهزاد شهبازی، فعال رسانه‌ای و سردبیر اسبق فرهنگی- اجتماعی خبرگزاری فارس افزایش قیمت کتاب‌ را دستمایه دست به قلم شدن قرار داده است. 
«رفتم قیمت‌های پشت جلد رو دیدم! هیچی دیگه الان دارم میرم انباری کارتن کتاب‌ها رو باز کنم دوباره همون‌ها رو بخونم پایه‌ام قوی بشه؛)»


 

کاربری به نام «سلمان معمار» نیز موضوع کتاب‌های نخوانده افراد را به شکل دیگری مورد توجه قرار داده و نوشته است: «حتما قبل از رفتن به #نمایشگاه_کتاب یه بازدید از نمایشگاه کتاب خونه تون داشته باشید. کتاب‌های جالب نخونده‌ای داره.»

 

اکانت توییتری «عصر اندیشه» سراغ ماجرایی از «حامد عسگری» نویسنده جوان و شناخته شده در نمایشگاه کتاب رفته و این‌طور نوشته است: «نویسنده کتاب «خال سیاه عربی» در مراسم جشن امضاء اثرش گفت: من در صفحه شخصی‌ام، رونمایی از یکی از کتاب‌هایم را اطلاع‌رسانی کردم. دخترخانمی پیام داد که من با پول‌هایی که جمع کرده بودم، می‌خواستم شال بخرم، اما #کتاب شما را می‌خرم.»

 

کاربر اصفهانی توییتر با شناسه کاربری «مستر علی حرا» یادی از مرحوم حمیدرضا صدر کارشناس سینما و فوتبال کرده و نوشته است: «امشب قراره از اصفهان برم تهران برای #نمایشگاه_کتاب  میخوام کتاب "از قیطریه تا اورنج کانتی" رو از نشر چشمه بخرم و بیام، به یاد دکتر حمیدرضا صدر»


 

کاربر دیگری به نام «زهرا سلیمانی» فعالان رسانه‌ای را بیش از همکاران فرهنگی‌اش در محیط مدرسه اهل کتاب و نمایشگاه می‌داند و از اشتیاق اهالی رسانه درباره نمایشگاه این‌طور نوشته است: «تو جمعِ دوستانِ رسانه‌ایم، گفتم؛ " آخر هفته می‌خوام برم #نمایشگاه_کتاب" .
+یکی گفت؛ فلان غرفه برو، یکی گفت؛ فلان کتاب رو برا من بخر. تو دفتر مدرسه گفتم؛ "آخر هفته می‌خوام برم
#نمایشگاه_کتاب" .
+گفتند؛ خوش بگذره:)))»
 
کاربری با نام کاربری «سبز آبیه بلاتکلیف» از گرانی قیمت کتاب‌ها متاثر شده و این‌طور نوشته است: «دیدن ادمایی که یه کتاب بر میدارن قیمتشو میبینن یه نگاه به کارتشون میندازن یکم مکث میکنن کتابو میذارن سرجاش و غمگین دور میشن داره روانمو بهم میزنه»


 
کاربری با نام «مریم فخری»  در توییتر تلاش می‌کند یک بسیج همگانی برای فعالیت انقلابی در نمایشگاه را سامان‌دهی کند. در شبکه اجتماعی توییتر نوشته است: «‌اگر یک نفر را به او وصل کردی بدان سردار یاری... دوستان پاشید بیایید نمایشگاه کتاب، امام زمانی ها چرا حضورتون این جا کم رنگِ ؟! می دونید ک چی می گم؟ عزیزان انقلابی ها، مذهبی ها امام زمانی ها و....برای امام زمان قدم بردارید ببایید... #نمایشگاه_کتاب»

 
 

کاربری به نام «محمد حسین» هم در توییتر می‌خواهد حال و هوای جبهه‌ها و دوران دفاع مقدس را از زبان شهید محمد‌رضا خلیلی ترویج کند. او نوشته است: «چقدر یادداشت‌های روزانه‌ی شهید محمدرضا خلیلی تو کتاب «دشت عباس» دلنشینه! پیشنهاد می‌کنم اگه تو #نمایشگاه_کتاب پیداش کردید، به هیچ وجه از دستش ندید! انتشارات سوره مهر چاپش کرده...»

 

برای کاربری به نام «سعید اولیایی» حال و هوای نمایشگاه کتاب یادآور خاطرات دوران کودکی است. او نوشته است: «به دو کار مهم اول صبح رسیدم و حالا آماده‌ام برای
#نمایشگاه_کتاب نمایشگاه کتاب برای من یادآور خاطرات کودکی هست که با بابا به نمایشگاه می‌رفتیم و یه دنیا کتاب می‌گرفتیم. بعد که بزرگ‌تر شدم هم خاطرات خوش نمایشگاه با رفقا در ذهنم هست. حالا بعد دو سال به امید ثبت یک روز خوب.»

 
کاربری با اکانت «سر آهنگ» از دیدن غرفه موزه عبرت شگفت‌ زده شده است و  نوشته است: «امروز رفتم
#نمایشگاه_کتاب و باید بگم بعد از چند سال چه حالی داد. امسال غرفه‌های جالبی رو دیدم. یکیشون غرفه موزه عبرت ایران بود، با تخفیف‌هایی استثنایی برای #کتاب هایی خوب!! حتما بهش سر بزنید. پشیمون نمیشید. غرفه‌دارش هم خیلی خوب بارش بود. احسنت داشت.»

 
کاربری به نام «عبدالله عبدالله زاده» تلاش کرده کتابی را در زمینه مسایل اعتقادی به عنوان اصلی‌ترین دغدغه بشر در جهان هستی معرفی کند. او نوشته است: «اگر #نمایشگاه_کتاب می روید  «کتاب خویشتن پنهان» اثر استاد #اصغر_طاهرزاده رو حتما تهیه کنید، این کتاب فوق العاده است و کلی شبهات و خلل های اعتقادی رو در مورد خود و خدا و جهان هستی برای من حل کرد.»

 

اما شاید مهم‌ترین و جدی‌ترین توییت که زبان حال بسیاری از ایرانیان علاقه‌مند به کتاب باشد را بتوان در متن کاربری به نام «شایان نیک خواه» دید که نوشت: «ولی من خیلی کتاب هست تو زندگیم که نخریدم‌ و نخوندم...»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها