دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
با کارنامه نشر، کتاب‌های مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید

علی علی‌محمدی، مسئول سالن کارنامه نشر گفت: ما در اینجا بیش از ۲۰هزار عنوان کتاب از تازه‌های نشر داریم و بازدیدکنندگان می‌توانند به این سالن بیایند و با توجه به علاقه‌مندی‌شان کتاب‌ها را انتخاب کنند و با استفاده از کارنامه کتاب‌ها، آن‌ها را از نمایشگاه کتاب حضوری یا مجازی تهیه کنند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اگر از ورودی درب ۱۲ شبستان خارج شوید، دقیقا رو‌به‌روی شبستان و سالن ناشران عمومی، به چادر فعالیت‌های فرهنگی خواهید رسید. فضایی آرام برای مطالعه که از قضا سالن کارنامه نشر نیز در آن قرار دارد. کتاب‌ها با دسته‌بندی‌های تعیین شده و استاندارد در قفسه‌های خود جا خوش کرده‌اند و همگی از تازه‌های نشر ناشران مختلف هستند. قفسه‌هایی که آثاری از گروه فلسفه، ادبیات، هنر و... را برای جست‌وجو و یافتن در خود جای داده است. روی ستون‌های میان سالن نیز انواع آمارهای صعودی و نزولی انتشار کتاب‌ها و فروش و استقبال‌شان را در بازه‌های زمانی مشخص، با نمودارهایی ساده و همه فهم، نصب کرده‌اند که نشان از احترام به مخاطب و دقت نظر در ارائه دارد؛ اما فلسفه حضور این بخش در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، وجود مرجعی موثق برای پیدا کردن آدرس و کارنامه‌ کتاب‌های تازه از تنور درآمده است. البته تا وقتی در سالن هستید می‌توانید به مثابه یک کتابخانه امن، کتاب‌ها را ورق برنید و کمی دور از هیاهوی داخل شبستان از دقت در نوشته‌ها و انتخاب بهترین آثار برای خود و دیگران حظ‌اش را ببرید. برای آگاهی از جزییات فعالیت‌های این سالن گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌آید:
 
 

علی علی‌محمدی (مسئول سالن کارنامه نشر) در گفت‌وگو با ایبنا درباره فعالیت‌های این سالن اظهار کرد: سالن کارنامه نشر سابقه حضور ۱۵ ساله‌ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را دارد و بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب چاپ اول سال ۱۴۰۰ در این سالن به نمایش گذاشته شده است و همه موضوعات رده‌بندی شده دیوئی به جز کودک و نوجوان را شامل می‌شود. در اینجا کتاب‌ها به صورت موضوعی و‌ در ۷۰ شاخه کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خالص، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا دسته‌بندی شده‌اند.
 
او در ادامه توضیحاتش بیان کرد: بازدیدکنندگانی که می‌خواهند راحت به کتاب دسترسی پیدا کنند می‌توانند به این سالن بیایند و با توجه به علاقه‌مندی‌شان کتاب‌ها را انتخاب کنند و با استفاده از کارنامه کتاب‌ها، آن‌ها را از غرفه‌های حاضر در شبستان یا با استفاده از نمایشگاه مجازی تهیه کنند‌.

این فعال فرهنگی درباره استقبال افراد از نمایشگاه عنوان کرد: ما در روزهای گذشته استقبال فوق‌العاده ای را شاهد بودیم به طوری که خودمان شگفت‌زده شدیم چرا که فکر می‌کردیم‌ به جهت اینکه سالن خارج از شبستان است مراجعه و حضور کمتر باشد، اما این طور نبود.
 
علی علی‌محمدی درپایان درباره ارزیابی همزمانی نمایشگاه مجازی و حضوری کتاب گفت: نمایشگاه مجازی در میزان حضور مردم در نمایشگاه فیزیکی تاثیر دارد، اما قشری از مخاطبان هستند که چون با کتاب مانوس‌اند دوست دارند در نمایشگاه حضور داشته باشند، ناشران را ببینند و با نویسندگان صحبت کنند. این قشر علاقه‌مندان واقعی کتاب هستند.
 

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها