شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کتاب لهجه سکر آور  رونمایی شد

آیین رونمایی کتاب شعر لهجه سکر آور به قلم مینا آقاخانی در بنیاد استاد شهریار در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد استاد شهریار، کتاب لهجه سکر آور با حضور یکصد نفر از استادان و شاعران ودانشجویان در سالن همایش‌های بنیاد استاد شهریار در تهران برگزار شد.

در این مراسم سید مهدی طباطبایی، عضو هیات علمی گروه زبان وادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی، طی سخنانی به بررسی کتاب شعر لهجه سکر آور پرداخت و عنوان کرد: شاعر جوان، مینا آقاخانی، به معنی واقعی کلمه شاعر هستند چراکه شعر تولید می‌کند.

دیگر سخنران علمی این مراسم دکتر جواد وندنوروز، رییس بنیاد استاد شهریار بود.

وی  با بیان اینکه شعر، فرهنگ جامعه را تقویت می‌کند گفت: کتاب لهجه سکر آور یکی از کتاب‌های موفق در عرصه شعر فارسی است.

در ادامه این مراسم، محمد حسن حسن‌زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بررسی جایگاه شعر در عصر امروز کتاب لهجه سکر آور را حاصل تلاش چندین ساله آقاخانی دانست و اضافه کرد: شعر و شاعری نیاز جوامع بشری است و به‌وسیله شعر پایه‌‌های فرهنگ تقویت می‌شود.

منوچهریان، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی دیگر سخنران علمی این مراسم بود که با بیان اینکه تشویق و ترغیب نویسندگان کتاب‌های ادبی و شعری باعث رونق و شکوفایی حوزه فرهنگ و ادبیات می شود از توجه بنیاد استاد  شهریاربه حوزه نشر کتاب‌های ادبی و شعری تشکر کرد. در ادامه این مراسم گروه موسیقی عاشقلار به اجرای موسیقی سنتی آذربایجان پرداختند.

آیین رونمایی کتاب لهجه سکر آور از سوی بنیاد فرهنگی استاد شهریار 22 اردیبهشت برگزار شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها