شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
همه آمده‌اند؛ شلوغی دلنشین پس از دو سال سکوت

شلوغی دلنشینی در مصلی امام خمینی (ره) به چشم می‌خورد؛ اینجا سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است پس از دو سال تعطیلی و سکوت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فرقی نمی‌کند با اتومبیل شخصی و تاکسی بیایید یا از ایستگاه‌های متروی مصلی امام خمینی (ره) و شهید بهشتی وارد شوید، مهم این است که بعد از دو سال تعطیلی، درِ سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به روی همه باز شده و قرار است تا آخرین روز اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ میزبان میهمانان کتاب‌دوست و فرهنگی‌اش باشد.
 
از بدو ورود به مصلی اگر بار سنگین و کیف وبال گردنی دارید، هیچ خیالتان نباشد که امانت داری‌های درندشتی در هر ضلع نمایشگاه، امانت‌داری‌تان را می‌کنند تا گشت‌و‌گذار و خرید و خواندن‌تان به کام باشد؛ در کنارش، وسایل گمشده‌ را نگهداری می‌کنند تا دوباره به صاحبش برگردد و جعبه شارژ موبایل هم دیگر گفتن ندارد که چقدر کار راه‌انداز است.
 
بساط انواع غذای سنتی و فست‌فود و خوراکی‌های خنک هم البته جور است. غرفه‌های سیار واکسیناسیون، غرفه‌های پاسخ به سوالات شرعی و غرفه توزیع نقشه‌ نمایشگاه از ابتدای ورود به محوطه قطعا چشم هر آدم تیزبینی را می‌گیرد‌.
 
حال بیایید قبل از ورود به شبستان، کمی چشمتان پر نور شود از رنگ و حس و حال و شوق بچه‌ها و دنیایشان، می‌پرسید کجا؟ جوابش سالن کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب است و بس. از بادکنک‌های رنگی، انواع عروسک‌های دست‌ساز و بساط نقاشی و عکس گرفتن با ماکت قهرمان‌های ایرانی گرفته تا صدای خنده و بدو بدو بچه‌ها و انواع کتاب‌های کودک و نوجوان و غرفه‌داران و ناشران پر انرژی که تمام و کمال از این میهمانان کوچک میزبانی می‌کنند را خواهید دید و بی‌شک حظ می‌برید از این فضای امن و پر از شادی.
 
خب حالا که فکرتان از خستگی و سختی و ترافیک پایتخت سبک شد، وقت ورود به شبستان است، راهروها عریض‌تر شده و تهویه هوا مطبوع‌تر؛ راهرو به راهرو همه چیز را می‌توانید از نظر بگذرانید. دقت که کنید، می‌بینید همه آمده‌اند؛ از پیر و جوان و کودک گرفته تا کارمند و دانش‌آموز و دانشجو و هنرمند. شلوغی دلنشینی در مصلی امام خمینی (ره) به چشم می‌خورد؛ اینجا سی‌‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است پس از دو سال تعطیلی و سکوت.
 
اگر هم حس و حال یا وقت‌تان کم است، هم پرحوصله‌های ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی نمایشگاه کمک حالتان هستند و هم باجه‌های راهنمای الکترونیکی.
 
طبقه بالای شبستان هم میهمانان و ناشران بین‌المللی از کشورهای مختلف را در خود جای داده که دیدن و سر زدن به آن خالی از لطف نیست.
 
راستی اگر وقت اذان رسیدید و دلتان نماز جماعت خواست وضوخانه هم در گوشه‌های بیرونی شبستان و ورودی، حضور همیشگی دارند و چادرهای بزرگی در محوطه بیرونی شبستان و کنار ورودی متروی شهید بهشتی قرارداده شده‌اند که نماز را به جماعت می‌خوانند. 
 
خلوت‌تان که با خدا تمام شد، می‌توانید یک دور دیگر هم خریدها و کتاب‌های نوی‌تان را ورق بزنید و برای این وقت گذاشتن شخصی، به خودتان ببالید.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها