پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
ارائه کتاب‌های حوزه تاریخ و فرهنگ ایران باستان در «نشر برسم» و «نشر هیرومبا»/ از کتاب «هیربدستان» تا «گاتاها»

دو ناشر زرتشتی «نشر برسم» و «نشر هیرومبا» با کتاب‌هایی در حوزه تاریخ و فرهنگ ایران، پس از دو سال وقفه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر شدند.

دیناز دهنادی، دومین انتشارات زرتشتی‌ است که در زمینه ایرانشناسی، فرهنگ و تاریخ ایران باستان و ادیان فعالیت می‌کند. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با معرفی تازه‌های این انتشارات گفت: کتاب «داستان مسیح» نخستین کتاب فارسی‌زبان است که در جهان چاپ شده و نشر برسم این کتاب را با مقدمه دکتر سعید عریان و نورالله مرادی بازنشر کرده است.

مدیر نشر برسم وی افزود: کتاب «هیربدستان» با موضوع آموزش موبدان زرتشتی و دوره‌هایی که باید برای موبد شدن بگذرانند، کتاب دیگر این نشر است که از زبان اوستایی و زند زیر نظر محمود طاووسی و ژاله آموزگار به فارسی ترجمه شده است.

همچنین کتاب «گاهنامه تئوفانس» که منبع مهمی در زمینه تاریخ ایرانشناسی است با ترجمه محمود فاضلی‌بیرجندی از تازه‌های نشر برسم است.

به گقته‌ مدیر نشر برسم، کتاب «قلعه رستم» درباره قلعه‌ای در خراسان جنوبی نوشته‌ مستنصر قلی‌نژاد، پژوهشگر باستانشناسی از دیگر کتاب‌های چاپ شده این انتشارات است.

وی گفت: از دیگر تازه‌های نشر برسم در سال ۱۴۰۱، می‌توان به دفتر دوم مجموعه مقالات سعید عریان در زمینه ایرانشناسی و زبانشناسی اشاره کرد. دفتر اول این مجموعه سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است‌. این مجموعه گردآوری سخنرانی‌های سعید عریان در زمینه ایرانشناسی در ۳۰ سال گذشته است.

دهنادی همچنین از چاپ دوم کتاب «تاریخ‌نامه یوحنا» نوشته سکوپای نیکیو و با ترجمه محمود فاضلی‌بیرجندی به‌عنوان کتاب تجدیدچاپ‌شده نشر برسم یاد کرد.


نشر هیرومبا سومین انتشارات زرتشتی در حوزه تاریخ، فرهنگ و زبان ایران باستان که فعالیت خود را در حوزه نشر از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده است، در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب حضور دارد.

بهنام مبارکه، مدیر نشر هیرومبا در گفت‌وگو با ایبنا درباره تازه‌های این انتشارات گفت: کتاب «زیبایی‌شناسی رتگ در آیین‌های ایران باستان» نوشته‌ منیژه ملکی‌ریزی و نجمه مرادیان‌ریزی از کتاب‌های تازه‌چاپ‌شده‌ این نشر است.

وی افزود: کتاب «واژه‌نامه گویش زرتشتیان شهر یزد» نوشته‌ی کتایون مزداپور و همچنین کتاب‌های «گاتاها» در قطع جیبی و  «آموزش خط اوستایی» به کوشش بهنام مبارکه از دیگر  تازه‌های این انتشارات است.

مدیر نشر هیرومبا در پایان گفت این انتشارات تا سال ۱۳۹۸ و پیش از فراگیری کرونا با پنج عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داشت که خوشبختانه این انتشارات در نمایشگاه امسال با ۳۷ عنوان کتاب حضور دارد.

همچنین انتشارات «فروهر» به عنوان نخستین ناشر زرتشتی در بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شرکت کرده است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها