سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
شمارش معکوس برای استقبال از بهار کتاب ایران

شمارش معکوس برای استقبال از بهار کتاب ایران؛ در حالی‌که ناشران در تکاپوی کامل کردن غرفه‌های خود هستند، آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مصلای امام‌خمینی(ره) تهران در حالی‌ که کمتر از یک‌روز تا آغاز بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور باقی‌مانده شاهد محل ناشرانی است که در سومین سالگرد از پایان آخرین دوره نمایشگاه فیزیکی در حال آماده کردن غرفه‌هایشان هستند.

برخی ناشرانی تازه به مصلا رسیده‌اند و کتاب‌های خود را برای چیدمان در غرفه‌ها تخلیه می‌کنند، برخی دیگر در فضای شبستان مشغول چیدمان کتاب‌هایشان هستند تا در فرصت 10 روزه برگزاری نمایشگاه از 21 تا 31 اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان به کتاب باشند، با مخاطبان خود دیدار و کتاب‌های جدید خود را معرفی کنند.



غرفه‌ها به نسبت دوره‌های قبل کوچک‌تر شده است؛ اما راهروها بزرگتر، وقتی از مسئول سالن در این‌باره سوال می‌پرسیم پاسخ می‌دهد به دلیل ضوابط نمایشگاه و حفظ سلامت بازدید‌کنندگان این تمهیدات پیش‌بینی شده است. 

ناشرانی که تازه وارد فضای شبستان می‌شوند، نشانی غرفه خود را از دبیرخانه دریافت می‌کنند و پس از راهنمایی از سوی گروهی که در ستون 21 نمایشگاه مستقر است به سراغ غرفه خود می‌ر‌وند.



بعضی از ناشران ترجیح داده‌اند، غرفه‌های خودساز داشته باشند؛ بنابراین تعدادی را می‌بینیم که با سازه‌های چوبی، ویترین‌های مختلف در حال آماده‌سازی غرفه‌های خود هستند، با توجه به این‌که به آن‌ها اعلام شده بود، تا پایان روز دوشنبه(19 اردیبهشت‌ماه) برای چیدمان فرصت دارید، سخت مشغول کار و فعالیت هستند و البته تعداد قابل توجهی هم کار چیدمان خود را به اتمام رسانده‌اند. 



در این میان غرفه‌ای را می‌بینیم که تقریبا به ارتفاع کل سازه، کتاب روی هم چیده و همچنان مشغول فعالیت است، «انتشارات کردستان» با لهجه شیرین کردی با هم گفت‌وگو می‌کردند، هرچند خسته راهند، اما از برگزاری نمایشگاه بعد از دو سال وقفه خوشحالند.


مدیر انتشارات ذهن‌آویز هم می‌‌گوید، با 270 عنوان کتاب در این دوره شرکت کردیم. با توجه به این‌که نمایشگاه با وقفه برگزار شده مردم دوست دارند کتاب را ببیند و لمس کنند پیش‌بینی می‌کنیم استقبال از نمایشگاه امسال خوب باشد.



در فضای بیرونی شبستان نیز بنرهای مختلفی را می‌بینیم که برای راهنمایی و اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان نصب شده‌ و غرفه‌هایی که قرار است محل استراحت و خدمات به بازدیدکنندگان باشد.



کمتر از 48 ساعت تا آغاز سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مصلا شاهد حضور دوستداران کتاب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها