پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
یادمان اسلامی ندوشن ساخته می‌شود/آعاز طرح احداث آرامگاه آذر‌یزدی

استاندار یزد در جریان سفر به شهرستان ندوشن و حضور در مراسم یاد‌بود مرحوم اسلامی ندوشن، برای پیگیری هرچه سریع‌تر پروژه احداث آرامگاه مرحوم آذریزدی و یادمان اسلامی ندوشن دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مهران فاطمی استاندار یزد و احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با حضور در شهرستان ندوشن در مراسم یادبود مرحوم دکتر اسلامی ندوشن نویسنده یزدی شرکت کردند.

استاندار یزد در این مراسم گفت: به محض اطلاع از خبر رحلت این استاد‌ اندیشمند، در تماس با خانواده این مرحوم پیگیر تشییع و تدفین‌ ایشان در استان شدم اما با وجود پیگیری‌های انجام شده، خانواده مرحوم تشخیص دادند که پیکر‌ ایشان در تورنتو کانادا به خاک سپرده شود.

استاندار یزد بیان کرد: بر خود فرض می‌دانیم که برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام اقدامات ماندگاری در راستای تجلیل، تکریم و زنده نگه داشتن یاد‌ایشان و ترویج آثار بسیار ارزشمند‌ ایشان داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم انجام اقدامات ارزشمند در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و از اختصاص یکی از سفر‌های جمعه خود در فصل بهار؛ به سفر به بخش ندوشن خبر داد.

استاندار یزد بیان کرد: در این سفر به اتفاق مدیران استان به‌صورت مستقیم با مردم گفت‌وگو، مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی و تصمیمات لازم برای حل مسائل موجود و سرعت‌بخشی به روند توسعه، پیشرفت و تعالی این بخش؛ به‌صورت فی‌المجلس اتخاذ می‌شود.

دستور ویژه استاندار یزد برای احداث آرامگاه آذریزدی 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان در مقبره آذریزدی خبر داد و گفت: با دستور استاندار و پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت شهرداری یزد، به‌زودی پروژه احداث آرامگاه برای مقبره مرحوم آذریزدی شروع خواهد شد.

احسان عابدی افزود: آذریزدی یکی از مفاخر استان یزد است که خدمات والایی به ادبیات کودک و نوجوان ایران کرد و شایسته نیست بعد از گذشت ۱۲ سال از فوت وی، هنوز آرامگاهی درخور شآن آن مرحوم ساخته نشده است.

وی بیان کرد: با پیگیری این موضوع و دستور استاندار و نگاه مثبت شهردار یزد، ساخت آرامگاه بر اساس طرحی که اداره کل میراث فرهنگی تهیه کرده است، به زودی آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط