چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
ارسال روزانه 700 بسته کتاب از سوی نشر قدیانی در دومین نمایشگاه مجازی

جعفر جلالی، مدیر انبار نشر قدیانی از استقرار و فعالیت 30 نفر در این واحد و فعالیت فشرده برای آماده‌سازی، بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها در ایام نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در روزهایی که دومین نمایشگاه مجازی کتاب در حال برگزاری است، در دفاتر نشر فعالیت‌های جدی برای پاسخگویی به مخاطب‌ها و ارسال بسته‌های پستی انجام می‌شود. ناشران تلاش دارند تا کتاب‌هایشان را به شکلی بسته‌بندی کنند که سریع و سالم به دست مخاطب برسد. برخی از آن‌ها با اضافه کردن پوسترهایی که درباره کتاب‌های آن نشر تهیه شده‌است، حال و هوایی نمایشگاهی به بسته‌های پستی می‌دهند.

انتشارات قدیانی یکی از مراکز نشر فعال در نمایشگاه مجازی کتاب، روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد. به گفته مدیر انبار این نشر، پروسه دریافت، دسته‌بندی، آماده‌سازی و بسته‌بندی سفارش‌های ثبت شده، روزانه بالغ بر 30 نفر مشغول به‌کارند.


جعفر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به این مساله، توضیح داد: بعد از چاپ واحد بازرگانی فاکتور خرید اینترنتی، همکاران در بخش انبار فاکتور و کتاب‌ها را آماده و چک می‌کنند تا با سفارش مغارت نداشته‌باشد و بعد از تایید سفارش، همکاران در بخش بسته‌بندی آن‌ها را آماده می‌کنند.
 
به گفته مدیر انبار انتشارات قدیانی، فرایند بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها حجم کار بالایی را می‌طلبد؛ به‌طوری‌که همکارانش از ۷ صبح تا ۹شب کار می‌کنند.

جلالی درباره تعداد بسته‌هایی که روزانه این انتشارات برای مخاطبان در سراسر ایران ارسال می‌کند، گفت: از تعداد دقیق بسته‌ها مطمئننیستم، زیرا ما د راین بخش سفارش‌ها را بسته‌بندی و ارسال می‌کنیم، اما فکر می‌کنم به طور میانگین حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ بسته در روز است.


 یکی از اقداماتی که این انتشارات انجام می‌دهد بسته‌بندی دقیق سفارش‌ها است. آن‌ها علاوه بر اینکه کتاب‌ها را در جعبه‌ و پاکت می‌بندند، آن‌ها را شیرینگ –اضافه کردن یک لایه نایلونی با دمای بالا برای جلوگیری از آسیب به کالا- می‌کنند.  جلالی درباره نحوه بسته‌بندی کتاب‌ها توضیح داد: برای اینکه در حوزه تخصصی کودک و نوجوان فعالیت می‌کنیم، قیمت کتاب‌ها از 7000 تومان شروع می‌شود. اما برای بسته‌بندی کتاب‌ 7000 تومانی و بسته کتابی که دو تا سه میلیون تومان قیمت دارد، تفاوتی قائل نمی‌شویم.


جلالی درباره چرایی صرف هزینه برای بسته‌بندی سفارش‌ها گفت: با توجه به اینکه قیمت سلفون و کاغذ گران است، ممکن است هزینه بسته‌بندی با سود ناشر از کتاب برابری کند، اما حضور در این نمایشگاه، برای ناشر حکم تبلیغات را دارد. مخاطبی که از سیستان و بلوچستان خرید می‌کند، شاید تنها قدرت خرید یک جلد را داشته باشد اما با دریافت بسته تمیز و سالم متوجه می‌شود که این خرید برای ناشر اهمیت داشته‌است.

به گفته او یکی از عواملی که کودکان را به خرید کتاب تشویق می‌کند، ویترین ناشر است. او ادامه داد: در نمایشگاه مجازی این ویترین را نداریم و به همین دلیل سعی داریم با اضافه کردن کتاب‌های کوچک و تصویرهای جذاب برای کودکان بسته‌هایی زیبا ارسال کنیم. فروش در نمایشگاه مجازی با فروش نمایشگاه فیزیکی خیلی فاصله دارد، این درحالی است که انتشارات قدیانی نزدیک به 3000 عنوان کتاب دارد و در نمایشگاه حضوری تالاری را در اختیار داشت.


مدیر انبار قدیانی با بیان اینکه تا سومین روز نمایشگاه مجازی کتاب کتابخانه‌ها و سازمان‌ها از این انتشارات خریدی نکرده‌اند، گفت: می‌توان گفت همه خریدها از طرف مردم انجام شده‌است.
 
جلالی با بیان این نکته که کارکنان انتشارات قدیانی امسال با پست هماهنگ‌تر از سال گذشته هستند، ادامه داد: به این دلیل که روزانه بیش از 200 بسته ارسال می‌کنیم، باید به مرکز پست لشگر مراجعه کنیم. در این مرکز همکاران پست با سرعت بسته‌ها را تحویل می‌گیرند و بارکدخوانی می‌کنند. البته سال گذشته هم در بسته‌بندی الگو بودیم و کارتن‌های اختصاصی تهیه می‌کردیم.


او افزود: ارسال بسته‌ها تا فردای آخرین روز نمایشگاه انجام می‌شود و اگر کتابی برگشت بخورد در روزهای بعدی مشکل را اصلاح و آن را ارسال می‌کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها