سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی برگزارشد

آیین اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، امروز سه‌شنبه 5 بهمن در تالار حافظ شیراز و در آیین اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی گفت: وقتی زبان در گفتار توانایی ندارد از هنر و شعر برای رساندن منظور استفاده می‌کنیم و هر ابزاری می‌تواند در خدمت الله و یا  شیطان قرارگیرد.

به گفته قاضی‌زاده هاشمی، تمام مقاومت شهدا عاشقانه بوده‌است و هنر، زبان عشق است و چه هنرمندی از آن بالاتر است که جان در طبق اخلاص بگذاری و عشق بازی کنی. 

امام جمعه شیراز نیز در این مراسم گفت: شعر هنر قوی ایرانیان است و حیطه‌ای‌ است که الهام بخش سایر هنرها می‌شود. ایرانیان در شعر مهارت فراوانی دارند.

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام با بیان اینکه مضامین شاعرانه باید از حیطه ادبیات به سمت سایر هنرها برود، افزود: هنرمندان امروز شهدا هستند که ما تنها پیام آنان را منتقل می‌کنیم. احساس می‌کنم برخی خیال می‌کنند شعر فقط یعنی قافیه و ردیف آوردن اما به واقع شعر یعنی همدلی ما با آنی که می‌خواهیم پیامش را معرفی کنیم.

وی با ابراز نگرانی از رفتار برخی هنرمندان گفت: هنرمندی که زندگی خصوصی جنسی خود را در اینستاگرام پخش می‌کند هرچه در راستای شهید و شهادت فیلم بازی کند، این هنر ارزشی ندارد. ما هنرمند می‌خواهیم، بازار هنر بازار کاسبی نیست، بازار عشق و عاشقی است.

امام جمعه شیراز ادامه داد:  امید است پایبندی و علاقه به هنر که آن را جاویدان ساخته است ما را به جایی برساند که اگر حسین‌وار شهید نشدیم، زینب‌وار پیام او را به گوش جهان برسانیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این مراسم گفت: کنگره شعر ایثار با هدف معرفی ایثارگری‌های مردم این مرز و بوم بنا نهاده شده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور با یادآوری این مطلب که در عرصه عرفان و ادب، شیراز چهره‌های بزرگی را به جهان معرفی کرده است، تاکید کرد: شعر یکی از موثرترین و ماناترین رسانه‌هاست و این کنگره برای سرایش اشعار جدید بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به اینکه اشعار جدید می‌توانند معرف ایثارگری‌های مردم این مرز و بوم باشند، افزود: این کنگره با ایام میلاد حضرت زهرا (س)، بزرگ ایثارگر اسلام، هم‌زمان شده است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

یادآور می‌شود: ششمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در 4 بخش اصلی شعر در قالب‏‌ کلاسیک، شعر نو و نیمایی، شعر کودک و نوجوان و سرود و همچنین ترانه و تصنیف برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها