دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
عزم پستچیان در ارتقاء خدمات پستی/ ناشران بسته‌ها را به خوبی آدرس‌نویسی و بسته‌بندی کردند

به گفته معاون پستی منطقه جنوب غرب تهران در نخستین روز از دومین دوره نمایشگاه مجازی، مشخص بود که ناشران با نحوه درست آدرس‌نویسی و بسته‌بندی آشنا شده‌اند و کارکنان مرکز پست با استفاده از تجربیات سال گذشته درصدد ارتقاء خدمات پستی‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین روزِ آغازبه‌کار دومین نمایشگاه مجازی کتاب به معنی شروع فعالیت پستچی‌ها در سرار ایران بود. امسال هم مانند سال گذشته علاوه بر شعب ثابت پستی، واحدهای سیار به جمع‌آوری بسته‌ها از ناشران کمک می‌کنند، البته امسال تعداد واحدهای سیار نسبت به سال گذشته بیشتر است.

شعبه پست شهید یوسفیان، یکی از شعبه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، به دفتر تعداد زیادی از ناشران تهرانی نزدیک است و مسئولیت دریافت و جایجایی تعداد زیادی از بسته‌های پستی را برعهده دارد. سعید آقابابایی، معاون پستی منطقه جنوب غرب تهران که از نخستین روز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در این شعبه حاضر است، درباره فعال شدن این شعبه گفت: با همکارانی که در واحد سیار مستقر هستند، گفت‌وگو کردیم و درباره چگونگی رفتار با ناشران و نکاتی که در تحویل بسته‌های پستی باید به آن‌ها توجه کنند، آن‌ها را توجیه کردیم.

به گفته این مدیر، ترافیک ارسال کتاب در نخستین روز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب پایین بوده‌است؛ چراکه ثبت سفارش‌ها از طرف ناشران و انتقال اطلاعات آن‌ها از طریق گیت وی – Gateway سامانه مدیریت حمل و نقل الکترونیکی کالا به منظور یکپارچه سازی عملیات خرید و فروش الکترونیکی- وارد می‌شود و این روند نیاز به زمان مشخصی دارد که معمولا از روز دوم یا سوم شاهد بالا رفتن سفارش‌ها خواهیم بود.
 
تعداد واحد‌های سیار افزایش پیدا کرده‌است
مطابق با برنامه‌ریزی‌ها و جانمایی‌های از پیش صورت گرفته برای پشتیبانی از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، در بخش جنوب غربی تهران تعداد 6 واحد پستی سیار و یک واحد ثابت -مرکز- فعالیت می‌کنند. واحد‌های سیار، وانت‌بارهایی هستند کهبا بنر نمایشگاه مجازی کتاب از سایر اتومبیل‌های پست متمایز شده‌اند. واحد‌های سیار از ساعت هشت تا 11 صبح در نقاطی که از قبل مشخص شده، منتظر دریافت بسته‌ها از ناشران هستند. ناشران در نخستین روز بسته‌ها را به خوبی آدرس‌نویسی کرده بودند و همچنین تعداد کتاب استاندارد در جعبه‌ها قرارداده شده‌بود.

معاون پستی منطقه جنوب غرب با بیان اینکه معمولا مسئولان در واحدهای سیار نیم ساعت تا یک ساعت بیش از ساعت مقرر در محل می‌ماند تا بتوانند بسته‌های ناشران را تحویل بگیرند، افزود: در شعبه ثابت، حتی تا ساعت هفت هم از ناشران بسته دریافت می‌کنیم تا جایی که بعضی شب‌ها تا ساعت 9 تا 10 شب در این شعبه مشغول به کار هستیم.
 
به گفته آقابابایی برای ناشران ارسال بسته‌ها از طریق شعب ثابت یا شعبه‌های سیار پستی یکسان خواهدبود و این دو روش، تفاوتی از نظر زمان یا هزینه ارسال ندارند. او ادامه داد: برای شعبه ثابت، سقفی در نظر گرفتیم؛ یعنی اگر تعداد بسته‌های یک ناشر از 100 بالاتر برود، ناشر باید آن‌ها را به واحد سیار یا به مرکز پست چهارراه لشگر تحویل بدهد. در مرکز چهارراه لشگر واحد اینترنتی فعال است که بارکد بسته‌ها را خوانش و آن‌ها را ارسال می‌کند.
 
 
سعی کردیم تا فشار کاری نیروها کم شود
مسئولان پست درحالی اقدامات مربوط به نمایشگاه مجازی کتاب را با جدیت انجام می‌دهند که باید فعالیت‌های روزانه خود یعنی ارسال بسته‌های پستی را هم انجام بدهند. آقابابایی با بیان اینکه امسال با توجه به تجربه‌های دوره قبل، برای انجام بهتر خدمات مرتبط با نمایشگاه مجازی کتاب تلاش می‌کنند، گفت: سعی کردیم از تجربه پارسال استفاده کنیم تا فشار کاری نیروها کم شود. همچنین سعی کردیم از نیروهای مجرب استفاده کنیم تا از این فشار بکاهیم.

به گفته او از بین بیش از 300 نفر نیروی همکار در واحد پست جنوب غربی، 30 نفر یعنی حدود 10 درصد به انجام اقدامات مرتبط با نمایشگاه کتاب مشغول هستند.
 
آقابابایی با یادآوری خدماتی که کارکنان شرکت ملی در نمایشگاه مجازی کتاب ارائه می‌دهند، گفت: همکاران من در شرکت ملی پست، در این روزهای سرد، آماده دریافت بسته‌های کتاب، ثبت و ارسال آن به شهرهای مختلف‌اند. مطمئن باشید امسال نسبت به سال گذشته اقدامات بهتری انجام خواهد شد و امیدواریم به خدمات کارکنان پست بیشتر توجهی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط