سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان معارفه شد

با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با حضور «سید محمد‌هاشمی» معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا منتظری» و «رمضانعلی سنگدوینی» نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، «سیدعلی مهاجر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، «سیدحسین علوی» مسئول اداره کل دفتر استاندار و هماهنگی امور روابط عمومی استانداری گلستان و جمعی از مدیران کل و جامعه بزرگ فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی و مردم انقلابی و ولایت مدار صبح امروز سه‌شنبه 28 دی ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم «اکبرمهدوی نیا» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که به مدت 2 ماه پس از «عادله کشمیری» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ بار مسئولیت را بر دوش داشت، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید ویژه ای به حوزه فرهنگ دارند و از آن به عنوان موتور تحول و پیشران در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و ... یاد کرده‌اند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، افزود: قطعا مدیرکل جدید از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر و رسانه برای توسعه استان استفاده می‌کند و حقوق و مزایای کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزایش اعتبارات طرح‌های عمرانی را در دستور کار قرار می‌دهد.

مهدوی‌نیا ادامه داد:  ۱۵ پروژه نیمه تمام در سطح استان داریم که بین ۱۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیاز است در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد تا شاهد بهره برداری آن‌ها باشیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به سفر رئیس جمهور در هفته‌های آینده، امید است از محل اعتبارات سفر نیز منابع خوبی برای افتتاح پروژه‌ها جذب شود.

مهدوی‌نیا با اشاره به لزوم افزایش سقف اعتبارات فرهنگی و هنری تاکید کرد و افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی گستردگی برنامه‌ها را دارد ولی در ایان کرونا قدری با فضای صحنه ای و برنامه زنده فاصله گرفتیم و امیدوارم با افزایش سقف اعتبارات و توجه استاندار محترم و مسئولان کشوری وضعیت بهبود پیدا کند.



سپس «رمضانعلی سنگدوینی» نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ و تاکید بر اینکه انقلاب ما مردمی بوده اما وضعیت کنونی فرهنگ مطلوب نظر امام راحل و مقام معظم رهبری نیست، گفت: متولی فرهنگ زیاد داریم ولی از آن سو پراکندگی هم در فرهنگ زیاد است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به قرآن و فرهنگ ایثار و شهادت باید در مدارس ویژه مورد توجه قرار بگیرد، افزود: باید مکتب سردار سلیمانی را در کشور نهادینه کنیم.

سنگدوینی ادامه داد: وظیفه ما مسئولان است که به مردم توجه نشان دهیم؛ اگر مردم به انقلاب توجه می‌کنند ما هم باید به مردم و معیشت و اشتغال جوانان و ... توجه نشان دهیم و اهتمام بورزیم.

وی افزود: با دست خالی نمی توانیم کار فرهنگی کنیم و این حوزه و استان گلستان که یکی از استان‌های فقیر است باید به آن توجه شود و گلستان  نیازمند تحول از سوی دولت و سرمایه گذاران است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا ادامه داد: انتظار داریم  که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساماندهی فضای مجازی اهتمام داشته باشد و یکی ازمسائلی که به جامعه اعتقادی و جوانان ما لطمه می‌زند فضای مجازی است برخی هرچه دوست دارند در فضای مجازی بیان می‌کنند.



سپس «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فرهنگ فصل ممیز کشورها است و آنها را از هم جدا می‌بخشد و هویت می‌سازد و اگر پنجره فرهنگ را باز کنیم در آن جلوه‌های با شکوهی مثل اخلاق، ارزش‌ها، تاریخ، تمدن و جلوه آیین‌ها و تاریخ را مشاهده خواهیم کرد که هر یک جایگاه خاص خود را دارد.

منتظری بیان کرد: گلستان به عنوان یکی از این پازل مهم فرهنگی گوی سبقت را از دیگر استان‌ها کشو ربوده است و گواهی آن پیشینه استان است.

وی افزود: در فصول مختلف فرهنگ استان گلستان مشعل دار است و چه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، شعر و موسیقی استان گلستان هنرمندان برجسته ای دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز مسئولیت این حوزه سترگ برعهده یک برادر عزیز، متعهد که از این سامان برخواسته نهاده شده است‌.

منتظری ادامه داد: توصیه پیامبر اکرم (ص) به ابوذر؛ نخستین توصیه من به «محمد رعیت» است .پیامبر (ص) فرمود که پنجره فرصت به روی انسان باز می‌شود و نمی دانید چه زمانی بسته می‌شود و به گونه ای عمل کنید که در پایان انگشت ندامت به دندان نگیرید.

منتظری متذکر شد: فراهم آوردن زمینه رشد و استعدادهای فرهنگی و ادبی و  هنری این سامان مورد تاکید است و برای این منظور نیازمند فضاهای مناسب هستیم. از دیرباز در ذهن من است که چه شده گرگان در حوزه هنرهای نمایشی نام و نشانی را کسب کرده بود و راز آن وجود تالار فخرالدین اسعد گرگانی استت و وظیفه داریم زمینه رشد استعدادها را با توسعه فضای فرهنگی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: بنا است اقدامات تالار فرهنگی هنری در بلوار صیاد شیرازی در سفر رئیس جمهور انجام شود و  تلاش برای «کادرسازی» از دیگر موضوعاتی است که باید به آن اهتمام شود.

منتظری در پایان، گفت: از اهمیت فرهنگ همواره سخن گفته شده است اما در چک لیست استاندار گلستان فرهنگ نیست و باید به آن توجه شود‌؛ باید به آینده فکر کنیم و مدیرکل جوان بنا به تخصص خود راهکار برای گلستانی بهتر را بدهیم و در تحول‌ها سهیم باشیم.



سپس «سید محمد‌هاشمی» معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت : ما براساس مراحل چهارگانه مدیران کل را انتخاب کردیم  و از استان گلستان نفراتی معرفی شده بودند که در پایان در گلستان به عنصر جوان متعهد که دارای تخصص و ابتکار و تجربه و از بدنه فرهنگ و ارشاد و مورد تائید مسئولین باشد رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه با همگرایی در استان به یک مدیر جوانان رسیدیم تا امید را در دل مردم برو یانیم؛ خطاب به رعیت، گفت: دکتر رعیت ما همه مستاجر این مقام‌ها هستیم و ما در عرصه فرهنگ باید بتوانیم یک کار کنیم و آن کشف و رو نمایی از یک ‌نسل جوانان در عرصه فرهنگ و هنر است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه علاج کشور جوانان حزب الهی است، گفت: به جوانان اعتماد کنید و جوانان مومن در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه را پیداکنید.

وی گفت: شهید حججی نمونه ی یک رویش جوان انقلابی بود و من به کادرسازی با حضور جوانان جوان و انقلابی تاکید دارم.



در بخش پایانی مراسم «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در دولت سیزدهم نیز ضمن قدردانی از لطف و مهربانی تمام عزیزانی که به او بابت حضور در سنگر خدمت به عرصه ی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی تبریک گفتند، اظهار کرد: امیدوارم با تمسک به قرآن و ائمه اطهار و پیروی از شهدا با سر لوحه قرار دادن 2 شاخه ی خدمت صادقانه و خالصانه بتوانم انجام وظیفه کنم.

وی سپس ضمن اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ در جامعه و تاکید بر امر «خودسازی» به عنوان یک ضرورت، گفت: خود سازی منجر به جامعه سازی و ساخت فرهنگ می‌شود و در مسیر تمدن بزرگ اسلامی باید بدان توجه ویژه ای نشان دهیم.

رعیت ادامه داد: خدمت رساندن موهبت و فرصتی است و تا جامعه ساخته نشود فرهنگ ساخته نمی شود و تا فرهنگ ساخته نشود جامعه ای ساخته نمی شود.

مدیر کل جدید ارشاد گلستان سپس خاطرنشان کرد: از این به بعد محتاج یاری هستیم و فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به همه علائق و سلایق است و سعی کردم بیشتر مرد عمل باشم تا شعار باشیم و ما را  نقد کنید؛ ما نقد عالمانه و صادقانه و یاری رسان را پذیرا هستیم و از مدیران تقاضا داریم حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و فعالان قرآنی را دریابند.

یادآوری می‌شود؛ «محمد رعیت» دانش آموخته دکترای زبان و ادبیات فارسی و پیش از این مسئولیت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان را بر عهده داشت. از وی تا به امروز کتاب‌های «جستاری در موسیقی شعر فارسی» و «نگارش برای نوشتن در مطبوعات» به همت انتشارات نوروزی روانه ی بازار نشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها