دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
«مثل باران» در «مهر سلیمانی» رُخ نمود

همزمان با دومین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی و در ویژه‌برنامه «مهر سلیمانی 2» کتاب «مثل باران» زندگی‌نامه داستانی شهید غلامرضا ابراهیم طوسی به قلم زینب گودرزی در دامغان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان ظهر امروز (دوشنبه 13 دیماه) در ویژه برنامه «مهر سلیمانی 2» که در سالن غدیر این شهرستان برگزار شد، گفت: مسئولان بدانند دشمن در طول بیش از چهل سال انقلاب همواره مقابل ما ایستاده و با ایجاد جنگ تحمیلی، هجمه‌های فرهنگی، اقتصادی و ایجاد فتنه‌ها دنبال آسیب زدن به ایران است.

رستمیان تصریح کرد: طی دو سال اخیر که سردار سلیمانی را از دست دادیم، به ظاهر وی بین ما حضور نداشت اما در حقیقت بیش از زمان حیات فیزیکی این شهید والامقام و نام و یاد او بر سر زبا‌ن‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان با اشاره به اینکه زندگی و جهاد شهید سلیمانی مکتبی است که در آن حقیقت شناخت جهان اسلام به‌خوبی نمایان می‌شود، افزود: راه شهید سلیمانی باید به یک مکتب تبدیل شود تا در سایه آن جوانان و مسئولان آینده کشور تربیت شوند.
 

امام جمعه دامغان یادآور شد: مدیریت سردار دل‌ها بی‌نظیر و خاص بود و تمامی فعالیت‌های بزرگ وی با گمنامی، به دور از دوقطبی‌های کاذب، برای رضای خدا و با هدف و برنامه بود.

در ادامه زینب گودرزی نویسنده کتاب «مثل باران» بیان کرد: کتاب «مثل باران» اولین اثر تالیفی من است که دربرگیرنده زندگی داستانی شهید غلامرضا ابراهیم طوسی است.

وی با اشاره به اینکه این اثر، زندگی داستانی یکی از شهدای دانش‌آموز شهرستان دامغان است، تصریح کرد: «مثل باران» برای گروه سنی دانش‌آموزان 10 سال به بالا نگاشته شده است.

گودرزی اظهار کرد: ناشر این کتاب انتشارات شوق بود که در تیراژ 1000 جلد روانه بازار نشر شد.

نویسنده «مثل باران» خطاب به مسئولان حاضر در جلسه به ویژه حجت الاسلام محمدحسن رستمیان رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان بیان کرد: با توجه به اینکه این اثر جزو اولین اثر مکتوبم بود، هیچکدام از ناشران معروف و معتبر در سطح کشور همراهی نکردند و بهانه آنها مطرح نبودن این شهید در سطح ملی بود!

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند انگیزه نویسندگان بومی و حوزه دفاع مقدس را تقلیل دهد عدم همراهی مسئولان و ناشران است.

زینب گودرزی ضمن تاکید بر یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در ضرورت مکتوب کردن خاطرات و زندگینامه شهدا اضافه کرد: اگر ما (نویسندگان بومی) داستان‌های جنگ و دفاع مقدس را ننویسیم در فراسوی مرزها دشمنان قسم خورده‌مان این واقعیت‌ها را آنطور که بخواهند روایت می‌کنند.

نویسنده دامغانی یادآور شد: هفت اثر دیگر از خاطرات و زندگینامه شهدا نیز در دست تالیف دارم که امیدوارم با کمک خانواده‌های شهدا و همراهی مسئولان در آینده‌ای نه چندان دور روانه بازار نشر شود.

بر اساس همین گزارش، سخنرانی سردار علی خلیلیان از همرزمان سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها