شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
صفحه کنگره شعر «خاتم سلیمانی» از اینستاگرام حذف شد

دبیر سومین کنگره شعر «خاتم سلیمانی» گفت: صفحه اختصاصی کنگره شعر «خاتم سلیمانی» پس از 6 ساعت فعالیت در فضای مجازی، از سوی اینستاگرام حذف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، خلیل شفیعی ظهر امروز شنبه 11 دی‌ماه 1400 در نشستی خبری با بیان اینکه کنگره شعر خاتم سلیمانی حرکتی مردمی از سوی شاعران انقلاب است، افزود: سال گذشته توانستیم فقط ماکت کتاب کنگره را رونمایی کنیم و هنوز بودجه چاپ کتاب دوره کنونی فراهم نشده است.
 
این شاعر استان فارس با اعلام اینکه فقط 50 نسخه از کتاب کنگره یادشده برای مراسم رونمایی چاپ شده است، عنوان کرد: توانستیم با مشقت زیاد هزینه‌های برگزاری کنگره خاتم سلیمانی را تامین کنیم.
 
شفیعی، ادامه داد: از مسئولان فرهنگی استان فارس انتظار داریم در چاپ کتاب کنگره، ما را حمایت کنند. بودجه‌ی در اختیار کنگره، کفاف هزینه‌های برگزاری در شیراز را نمی‌دهد. این در حالی است که کتاب اولین دوره برگزاری کنگره را در دهمین روز از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی چاپ کردیم.
 
شعرخوانی تصویری در فضای مجازی تحمل نشد!
به گفته دبیر سومین کنگره شعر «خاتم سلیمانی»، صفحه اختصاصی فضای مجازی کنگره یادشده با وجود در نظر گرفتن تمامی نکات در عرض 6 ساعت از سوی اینستاگرام حذف شد. با وجودی که حتی تصویر شهید سردار سلیمانی را استفاده نکرده بودیم، این اتفاق افتاد.
 
وی که مدعیان آزادی بیان را به سیاست یک بام و دو هوا متهم کرد، افزود: حتی این شعرخوانی‌ها هم از سوی کشورهایی که خود را مهد آزادی بیان می‌دانند، تحمل نمی‌شود.
 
شفیعی در ادامه با اعلام اینکه نزدیک 1400 اثر به این کنگره ارسال شده است، گفت: آثار با رعایت کدگذاری داوری شد و به اهداف پیش‌بینی شده خود رسیدیم.

دبیر اجرایی کنگره خاتم سلیمانی، اضافه کرد: آثار زیادی در شعر اقوام ایرانی از جمله شعر کردی، آذری و لری در این دوره کنگره بیشترین سهم را داشتند.
 
وی از آماده شدن سرود «حاج قاسم سلام» با شعری از میلاد عرفان‌پور، شاعر شیرازی خبر داد.
 
دبیر علمی سومین کنگره شعر خاتم سلیمانی نیز در این نشست خبری که معاون فرهنگی دادگستری فارس هم به عنوان نماینده داوران حضور داشت، به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت.
 
غلامرضا کافی، گفت: کنگره خاتم سلیمانی در سومین منزل با اقبال بی‌نظیر شاعران از هرگونه و گرایشی روبه‌رو بوده است. میدان رقابت چندان تنگ بوده است که کار را به مراحل متعدد داوری کشانده است و سرانجام نیز فاصله مقام آوران را تنها صِدُمی از نمره تعیین کرده است.      
                     
به گفته کافی، شهادت قاسم سلیمانی، از نخستین لحظه انتشار خبر، جوشش طبع شاعران را در پی داشت و چندان فراگیر شد که «نخستین کنگره شعر خاتم سلیمانی» در چهلم آن والامقام برگزار شد و جُنگ‌های متعدد شعر در زبان فارسی و عربی فراهم آمد.
 
وی افزود: در کنگره سوم سطح اشعار ارسالی بسیار فراتر از انتظار بود و این فرایند نام‌های مطرحی را فروگذاشت و توجه کودکان و نوجوانان شاعر و نیز عزیزان کم توان جسمی-حرکتی به موضوع، بسیار قابل توجه بود و از غارتگری دل‌ها به وسیله شهید والامقام ما یعنی حاج قاسم خبر می‌داد.
 
کافی به آماری از آثار ارسال شده به سومین کنگره شعر خاتم سلیمانی هم اشاره کرد و گفت: در این دوره در زمینه شعر کلاسیک 800 اثر، شعر نیمایی 200 اثر، شعر اقوام 140 اثر، شعر کودک 80 اثر، دل‌نوشته ادبی 125 اثر و شعر بین‌الملل 38 اثر ارسال شد.

یادآور می‌شود: آیین پایانی و معرفی برگزیدگان سومین کنگره شعر خاتم سلیمانی با حضور غلام‌علی حدادعادل به همراه اهدا جوایز و رونمایی از سرود حاج قاسم سلام با نوای صادق آهنگران روز 14 دی‌ماه جاری در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها