جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
شکوهِ خاموش یک خبرِ خوب به لبخند عسل آراسته شد

کتاب‌های «یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها»، «لبخند عسل» و «شکوهِ خاموش»(مجموعه عکس‌های شیوا سادات عطاران از خانه‌های تاریخی شیراز) در پایتخت شعر و ادب ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، ابراهیم اژدری؛ روزنامه‌نگار  و مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس در مراسم رونمایی از این سه کتاب که شامگاه پنجشنبه (25 آذر 1400) در سرای سخن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران-مرکز فارس برگزار شد، گفت: قلم توانای حسن دهقان از سواد بالای او ریشه می‌گیرد. این کتاب حاصل تجربیات دو دهه‌ای نویسنده است که با اشراف به این خطاها به بیان حل مسئله پرداخته است.
 
این فعال رسانه‌ای شیراز درباره کتاب «یک خبر خوب برای روابط‌ عمومی‌ها»، افزود: این اثر علاوه بر این‌که خطاهای رایج روابط عمومی‌ها در آن نمایان است، یک کتاب خوب برای خبرنویسی و اثر جامعی است که می‌تواند مورد استفاده همه خبرنگاران و روابط‌ عمومی‌ها قرار گيرد.
 
وی اظهار کرد: کلیشه‌ای و بولتن بودن، آفت روابط عمومی‌ها است و در این کتاب به خوبی به این اشکالات اشاره شده است. در این کتاب نظرات بزرگان اهل خبر و رسانه آورده شده است، ضمن این‌که نویسنده در  این اثر در کنار آموزش به تئوری هم اهتمام ورزیده است.
 
نگاه انتقادی و جسورانه در شعرهای «لبخند عسل»
در ادامه عبدالرضا قیصری؛ معاون حوزه هنری فارس، درباره کتاب شعر و عکس «لبخند عسل» که با همکاری عکاسان خبری شیراز تهیه شده، با اشاره پیشینه مولف، گفت: ارادت به آزادگی را در چند شعر این مجموعه می‌بینیم و نگاه انتقادی و جسورانه در این شعرها مستتر است.
 
این شاعر، ادامه داد: سهم قلم در این کارها معمول است، ضمن این‌که در کنار نگاه زیبا در عکس‌های این کتاب، اشعار به زیبایی انتخاب شده است.
 
مهدی پارسایی نیز در این نشست درباره کتاب «شکوه خاموش» سخن گفت.

صرف عواید فروش کتاب‌ها برای کتابخانه روستای کفترک 
حسن دهقان؛ مولف این سه اثر در بخش دیگری از این برنامه، بیان کرد: عواید فروش این کتاب‌ها برای کتابخانه روستای کفترک صرف می‌شود. هر سه این کتاب‌ها براساس دغدغه‌های اجتماعی شکل گرفته است. شعرهای اجتماعی و هستی‌شناسانه در «لبخند عسل» قرار گرفته است.
 
دهقان با بیان این‌که «شکوه خاموش» قرار بود «شکوه شیراز» باشد، افزود: مستندنگاری محله‌های تاریخی شیراز در این کتاب به مخاطب ارائه شده است. امروز باید برای بافت تاریخی شیراز سوگ گرفت. این کتاب توریستی نیست و واقعیت موجود خانه‌های تاریخی شیراز را روایت می‌کند. بافت تاریخی شیراز اهمیتش را از دست داده است. این کتاب پژوهشی کاملا مستقل و گزارشی به مردم است. تقریبا 40 خانه در این کتاب تصویر شده و نقشه اصیلی از بافت تاریخی شیراز در این اثر پژوهشی وجود دارد.


گذری بر بافت تاریخی شهر شیراز
شیوا السادات عطاران که عکس‌هایش در کتاب «شکوهِ خاموش» به چاپ رسیده نیز در این مراسم به سختی‌های کار عکاسی در بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و از آنچه بر این بخش از شهر می‌رود یاد کرد.

وی با بیان این‌که مقدمه و متن کتاب توسط حسن دهقان نگاشته شده، تأکید کرد: «شکوه خاموش» که از سوی انتشارات مؤلفان فرهیخته به چاپ رسیده، قصد دارد در صورت فراهم شدن شرایط در جلدهای بعد به محلات تاریخی دیگر شیراز بپردازد.
 
گفتنی است کتاب «لبخند عسل» نیز دربرگیرنده 43 رباعی و دوبیتی است و افزون بر اشعار، عکس‌هایی از سه عکاس رسانه‌ای شیراز، الهه پورحسین، شیوا عطاران و امید منوچهری نیز متناسب با متن کتاب آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها