چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در این آیین که امروز چهارشنبه 17 آذرماه 1400 با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و معاون پارلمانی و امور استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس برگزار شد، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تلاش کرده در دوران خدمتش سنگ های سیاه در چشم فرهنگ و هنر برداشته شود، گفت: تلاش شد با همراهی و همکاری همکاران صبور، مسئولین استانی در مسیر ارتقای فرهنگ و هنر گام برداریم و سنگ‌های سیاه در چشم فرهنگ و هنر برداشته شود.
 
صابر سهرابی»، ضمن بزرگداشت شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع سلامت و 15 هزار شهید گلگون کفن استان فارس، گفت: از آن روز که شرافت بندگی فرهنگ و هنر را یافتم برای جز ارتقای فرهنگ و هنر گام برنداشتم.
 
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه دیار فارس یادگار زندگی نیاکان ماست، افزود: این دیار با چلچراغ نور حضرت احمد بن موسی (ع) روشن و به سومین حرم اهل بیت (ع) نام‌گذاری شده است، این دیار خسته از بداخلاقی‌ها و بی‌توجهی‌هاست.
 
به گفته دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی فارس، در سیل و کرونا شاهد بودیم که افرادی فرهنگ سترگ مردم این دیار به نمایش گذاشتند و به همدلی پرداختند؛ امید است بیش از پیش شاهد تعالی فرهنگ این دیار را در ظل عنایت امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری باشیم.
 
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این مراسم به ذکر نکاتی خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پرداخت و گفت: حمایت از مولفین و نشر کتاب و فرهنگ کتابخوانی و برگشت به دوران کتابخوانی یکی از اهداف جدی ما باید باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه اصحاب فرهنگ، ادب و هنر استان به  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه برش سند فرهنگی کشور در شیراز با حضور رییس جمهور رقم خورد و به واسطه هدایت نماینده ولی فقیه در استان فارس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرانجام رسید، اجرای آن برای مدبریت جدید باقی می‎ماند.
 
استاندار فارس دیگر وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را در دوره جدید اهتمام به بزرگداشت اصحاب فرهنگ، ادب، هنر و اندیشه ارزیابی کرد و افزود: به عنوان الگویی برای جوانان وظیفه همه ماست که در خدمت پیشکسوتان این عرصه باشیم.
 
ایمانیه تحقیق و تطبع در حوزه فرهنگ و هنر برای ارتباط نزدیک دانشگاه‌های استان و اداره کل را دیگر مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برشمرد و گفت: در ارتباط با پژوهش هم ما حمایت خواهیم کرد.
 
وی هم‌چنین اهتمام به انعکاس اقدامات دولت را مورد اشاره قرار داد و افزود: اعتمادسازی بین مردم و دولت مورد توجه این حوزه به‌ویژه از سوی رسانه‌ها قرار گیرد. یکی از رسالت‌های عمده رسانه‌ها باید این باشد که فعالیت مثبت و امیدوارکننده را منعکس کنند و مشکلات کف جامعه را بازتاب دهند.
 
به گفته استاندار فارس، حمایت از بخش خصوصی و گروه‌های جهادی و کانون‌های مساجد توسعه یابد و آموزشگاه‌های آزاد هنری، سینمایی، نمایش با تلفیق با هنر اسلامی مورد توقع جامعه است. برگزاری جشنواره‎ها و نمایشگاه‌ها در جهت روحیه بخشی به جامعه پس از کرونا از اولویت های اداره کل باشد.
 
استاندار فارس در ادامه به طرح‌های عمرانی حوزه فرهنگ هم اشاره کرد و گفت: قول قطعی برای به پایان رسیدن تالار مرکزی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتم تا در دوره ۴ ساله دولت به نتیجه برسد.
 
وی از احداث بنای مرکز حافظ‌شناسی در سال جاری خبر داد و گفت: تکمیل و تجهیز کتابخانه شهرستان ارسنجان و تکمیل موزه پاسارگاد از دگیر مواردی است که قول ان را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتم.
 
داریوش نویدگویی فعال فرهنگی و پیشکسوت نیز در این مراسم خطاب به حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:  کار بزرگ و خطیری به روی دوش شما گذاشته‌اند که باید با اصحاب فرهنگ و هنر با درایت برخورد شود. قدر هنرمندان را بدانید که با هزینه مردم تجربه کسب کردند.
 
به گفته مدیر انتشارات نوید شیراز، مردمان این دیار بزرگوار و فرهیخته هستند و هر گوشه این استان نام‌آور است.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین که با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: در حکمی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ۱۲ بند خطاب به مدیرکل جدید زده است نکاتی گنجانده شده که میعاد اولیه ماست.
 
محمد هاشمی، افزود: درخواست می‌کنم نکاتی که حاضران اشاره کردند حتما سرلوحه قرار گیرد و موجبات تعامل با اهالی فرهنگ و اصحاب هنر در این استان که پایتخت فرهنگی ایران است مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه غنای این استان چند سر و گردن بالاتر از دیگر نقاط ایران است و بار وظیفه را سنگین می کند، ادامه داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشگاه همگان متولی فرهنگی استان حساب می‌شود
 
به گفته معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توقعی که وجود دارد با اختیارات ادارت کل گرچه هم‌خوان نیست اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال همسانی این توقع و امکانات است بدین خاطر رئیس شورای هماهنگی را مدیرکل قرار دادیم تا هم‌گرایی بیشتر شود.
 
هاشمی تصریح کرد: دولت مردمی و انقلابی هستیم و وام‌دار گروه و جریانی نیستیم. مردم به این دولت به نام انقلابی رای دادند. هیچ لکنت نداشته باشید که از آرمان‌های انقلاب دفاع کنید. ما اعتقاد داریم که فرهنگ پیشران کشور است.
 
وی با تاکید بر اینکه در عرصه‌های مختلف کار به گروه‌های مردمی سپرده شود، عنوان کرد: بی تعارف و لکنت در مسیر دولت انقلابی گام بردارید و با ایجاد حسن تعامل و برادری این مسیر را پیش بروید.
 
به گفته معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل جدید یک جوان گام دومی است که امیدوارم استان فارس با حضور ایشان پیشتاز فرهنگی کشور شود.
 
وی اضافه کرد: مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده حداکثری و با مناعت طبع و از ظرفیت حداکثری همکاران استفاده کند و با ایجاد حسن تعامل و برادری باید مسیر را جلو بروند.
 
در پایان این مراسم نیز حمیدرضا قانعی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با یادآوری اینکه احیای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار اوست اعلام کرد: حضور متخصصین در مساجد فارس را پررنگ خواهیم کرد و تلاش برای ارتباط با گروهای آتش به اختیار از اولویت‌های اصلی ما خواهد بود.
 
وی ضمن تشکر از زحمات مدیران گذشته فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: قدردان پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر خواهم بود و اینکه فارس در قله فرهنگ و ادب ایستاده، به خاطر زحمات آنان است.
 
قانعی با اشاره به اینکه شعار اصلی انقلاب موضوع فرهنگ است و با تکیه بر آن خود را بیشتر به عرصه جهانی نمایش داده است، اضافه کرد: زحمات زیادی کشیده شده است و هر جا به خوبی دیده نمی‌شود به خاطر عدم حضور مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها