سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
حضور 1000 ناشر از سراسر کشور در اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان

اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان با حضور 1000 ناشر از سراسر کشور و بیش از 50 ناشر از استان اصفهان از 20 تا 26 آذرماه 1400 به صورت 24 ساعته برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست هماهنگی اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان، گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب فرصت‌های تازه در حوزه کتاب و نشر استان و گامی در عدالت فرهنگی است.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کتاب بهترین سرمایه فرهنگی است، گفت: هر چه در زمینه‌های مختلف حوزه نشر، ترویج کتابخوانی و فرهنگ مطالعه رشد داشته باشیم، از شاخص‌های توسعه فرهنگی است.

وی افزود: برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان فرصت‌هایی را به ما می‌دهد که شاید در نمایشگاه فیزیکی محقق نمی‌شد و گامی در عدالت فرهنگی در استان است و لازم است در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه تلاش شود.

معتمدی  با اشاره به اینکه برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان که تجربه و شکل‌ جدیدی است و می‌تواند برای ما دستاورد خوبی داشته باشد، اظهار کرد: دسترسی مردم به کتاب و منابع مکتوب متفاوت از گذشته تعریف شود و توزیع عادلانه امکانات و دسترسی کتاب برای همه مردم استان را داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: برگزاری این  نمایشگاه کتاب حاصل تلاش مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای استان و کشور است.

علی حاج‌زکی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استان را بزرگترین رخداد فرهنگی این اداره کل در طول سال دانست و افزود: لازم است نمایشگاه مجازی کتاب را به‌عنوان یک فرصت در نظر گرفت و به نحو مطلوب برگزار نمود.

به گفته وی، این نمایشگاه با حضور 1000 ناشر از سراسر کشور و بیش از 50 ناشر استاناصفهان از 20 تا 26 آذر 1400 به‌صورت 24 ساعته دایر خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان همچنین گفت: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان، خدماتی را به ناشران و علاقه‌مندان به کتاب ارائه می‌کند.

وی افزود: یارانه‌ای به نمایشگاه‌های مجازی کتاب استانی تخصیص داده شده و بناست تا با همکاری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در اولین نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان خدمات ویژه‌ای به ناشران عرضه شود.

حاجی‌زکی بیان کرد: سامانه پست کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب استانی، خدمات سرویس «سفارشی» را با کیفیت سرویس «پیشتاز» به ناشران ارائه می‌دهد؛ همچنین محموله‌هایی با قیمت فاکتور کمتر از ۳۰ هزار تومان نیز به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی ادره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، در سامانه پست کتاب، ارسال هر بسته تا دو کیلوگرم به مبلغ ۷ هزار تومان بوده و در هزینه ارسال بسته‌هایی با بیش از دو کیلوگرم، ۱۵ درصد تخفیف اعمال خواهد شد. ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با پشتیبانی نمایشگاه مجازی کتاب استانی به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸_۰۲۱ تماس بگیرند.

یادآوری می‌شود، خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اولین نمایشگاه مجازی کتاب استان اصفهان (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان) را با هدف فراهم کردن زمینه حضور بیشتر ناشران نسبت به نمایشگاه فیزیکی، امکان توزیع عادلانه یارانه حمایتی در تمام نقاط استان و کمک به توزیع مناسب کتاب در سطح کشور از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه ١٤٠٠ به مدت ۷ روز برگزار خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها