سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
تخریب ساختمان کانون در شیراز با عنوان شهر دوستدار کودک در تعارض است

مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با هدف حفظ اولین ساختمان کانون در استان، با رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در پی انتشار گزارش ایبنا مبنی بر نامشخص بودن وضعیت مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شیراز، مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز برای حفظ اولین ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس در محل مرکز فرهنگی هنری شماره 1 دیدار کردند.
 
مدیرکل و معاون اداری مالی کانون پرورش فکری فارس با غلام‌علی ترابی، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز دیدار کردند و او را در چند و چون ماجرای تخریب احتمالی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز قرار دادند تا با رایزنی و مساعدت از این اتفاق جلوگیری شود.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این دیدار گفت: ما سابقه‌ خوبی از تخریب مرکز شماره 2 نداریم؛ کانون پرورش فکری شماره ۲ که در پارک ولیعصر شیراز بود و برای ایجاد پل‌کابلی ولی‌عصر (عج) حدود ۹ سال پیش تخریب شد، هنوز به رغم وعده شهرداری مبنی بر اختصاص زمین معوض صاحب ساختمان در خور و شایسته نشده و این مرکز به دست فراموشی سپرده شده است و مکان مناسبی ندارد.
 
سعیدرضا کامرانی، در ادامه گفت: درخواست ما این است که کانون در نقطه‌ای که گذر حافظ است، بماند هر چند شاید قد کودکان و نوجوانان کوتاه باشد اما دیوار کانون کوتاه نیست و همواره تمام‌قد از مسائل فرهنگی دفاع کرده‌ایم.

 
وی افزود: تخریب ساختمان کانون پرورش فکری در شیراز با ادعای پایتختی شیراز به عنوان شهر دوستدار کودک در تعارض است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: به این موضوع که نمای ساختمان با توجه به معماری زمان حاضر زیبا نیست، واقف هستیم و باید نمای ساختمان در خور شأن کودکان، نوجوانان، شهر تاریخی شیراز و گذر حافظ تعمیر و بازسازی شود.
 
در ادامه، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نوستالژی شهری بنای تاریخی مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس بر لزوم اصلاح یا ابطال مصوبه شورای شهر تأکید کرد و گفت: مصوبات جلسه‌های قبل در نشستی دوباره با حضور اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بررسی می‌شود و تلاش بر این است که کانون همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.


به گفته غلامعلی ترابی، قرار است در این نشست وضعیت مرکز فرهنگی هنری شماره 2 شیراز و اختصاص زمین و بنای مناسب تبادل‌نظر و تصمیم لازم اتخاذ شود.
 
پیش از این نیز جلسه‌های متعددی با استاندار وقت، نماینده ولی فقیه در استان فارس، رییس مجمع نمایندگان استان فارس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداران برای پیگیری وضعیت مرکز شماره 1 شیراز برگزار شده است تا با تلاش، رایزنی و مساعدت سایر دستگاه‌های مرتبط با امور شهرسازی، بنای قدیمی‌ترین مرکز فرهنگی هنری کانون در جنوب کشور، در شیراز که مدعی شهر دوستدار کودک و پایتخت کتاب ایران است، حفظ شود.
 
یادآور می‌شود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ شیراز در چهارراه حافظیه، درون محوطه باغ ملی این شهر قرار دارد که هم‌اینک اطراف محوطه این باغ حفاظ کشیده شده است. این مرکز بیش از نیم‌قرن سابقه فعالیت دارد و زنان و مردان بسیاری، کودکی و نوجوانی خود را در آن گذرانده و پرورش یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها