چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
دشت رزم ممسنی صاحب کتابخانه شد

کتابخانه عمومی ایثار در روستای دشت رزم ممسنی به متراژ ۱۵۰ متر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در ادامه برنامه‌های هفته کتاب، آیین افتتاح کتابخانه عمومی ایثار دشت رزم صبح امروز ۱۰ آذرماه با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، داوود ایوبی فرماندار ممسنی و حجت‌الاسلام حسین شاکری‌فر امام جمعه ممسنی، هم‌چنین جمعی از مسئولان شهرستان و مردم دشت رزم برگزار شد.
 
داوود ایوبی، فرماندار ممسنی در این آیین عنوان کرد: خوشحالیم در برابر مردم این روستا اعلام کنیم در چند سال جاری علی‌رغم محدودیت‌ها، چند پروژه عمرانی بزرگ انجام شد که از جمله آن‌ها ایجاد کتابخانه برای مردم دشت رزم بود.
 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه کتابخانه دشت رزم مروج فرهنگ خواهد بود، گفت: در شهرستان ممسنی هر چقدر در حوزه فرهنگی، هنری و مذهبی سرمایه‌گذاری شود بسیار جواب خواهد داد. تنها حوزه‌ای که در چند دهه اخیر قابل افتخار است، همین حوزه فرهنگ و فراگیری علوم است. هرچقدر اقدامات فرهنگی و علمی که در این شهرستان به وقوع پیوسته ثمره ایجاد کتابخانه در ممسنی است.
 
وی اضافه کرد: ممسنی، ۱۰ دهستان دارد که هفت دهستان هنوز کتابخانه ندارد و این نیاز شهرستان ممسنی است.
 
ایوبی به پروژه های عمرانی اشاره و تصریح کرد: کارهای خوبی در چند سال گذشته انجام شد. کتابخانه مرکز شهرستان با حدود بیش از ۴۰ درصد در حال ساخت است. هم‌چنین کتابخانه شهر بابامنیر از شهرهای فاقد کتابخانه استان به بهره‌برداری رسید. هر چند شهر خومه زار  هنوز فاقد کتابخانه است.
 
حجت‌الله شاکری‌فر امام جمعه ممسنی نیز در این آیین با اشاره به اهمیت کتابخاته تصریح کرد: اولین فرمان خداوند به آخرین پیامبرش امر به خواندن است و این اهمیت کتاب و کتابخوانی را نشان می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: دشت رزم باید دشت رزم دانش و معرفت و ایمان و تقوا بشود. کتابخانه باید به عنوان نگینی در این روستا بدرخشد. کتابخانه عمومی مقدس است. امروز کار بسیار ارزشمند انجام شد و امیدواریم که این حرکت برای  ۳۰۰ روستای ممسنی الگو باشد. لازم است همه افراد روستا عضو کتابخانه شوند.
 
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در آیین افتتاح کتابخانه ایثار عنوان کرد: امروز
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت کتابخانه و زیرساخت فرهنگی در استان را برعهده دارد، اما بهره‌برداری از آن بر عهده کتابخانه‌هاست. نهاد کتابخاته‌های عمومی در این چند سال تلاش کرده و شهرها و بخش‌هایی که بدون کتابخانه بودند شناسایی شد و زیرساخت آن به وجود آمد. امیدواریم در دولت جدید بتوانیم سال آینده دو برابر این تعداد را افتتاح کنیم.
 
سهرابی تاکید کرد: کتابخانه عمومی ایثار پنجاهمین کتابخانه روستایی و ۲۵۰مین کتابخانه عمومی در استان است. پروژه کتابخانه ایثار در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد و با اعتبار ۲۳۴ میلیون تومان به اتمام رسید.  وی هم‌چنین از اهدای ۵۰۰ جلد کتاب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه خبر داد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افتتاح کتابخانه را به مردم دشت رزم تبریک گفت و عنوان کرد: توسعه کتابخانه و ایجاد شرایط برای دست‌رسی به کتاب در مناطق محروم و روستاهای استان در دستور کار قرار دارد.
 
روح‌الله منوچهری، اضافه کرد: از اولویت‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی فارس ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و روستاهای واجد شرایط همچنین توسعه کتابخانه‌های موجود است.
 
وی تاکید کرد: این کتابخانه توسط مجموعه  کتابخانه‌های عمومی و با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تجهیز شده است.
 
یادآور می‌شود: کتابخانه دشت رزم چهارمین کتابخانه نهادی شهرستان ممسنی است  که در متراژ ۱۵۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها