سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
محفل شعر «همسر وفادار» در سنندج برگزار شد

محفل شعر «همسر وفادار» با پاسداشت یاد و خاطره شهیده فاطمه اسدی با حضور شاعرانی از کردستان و سایر نقاط کشور در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کردستان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ابتدای این مراسم، اظهار کرد: انتقال مفاهیم ارزشی و انقلابی با استفاده از زبان هنر یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

امین مرادی با بیان اینکه ما باید واقعیت‌های دوران پیروزی انقلاب را به بهترین شکل ممکن به نسل جوان انتقال دهیم، عنوان کرد: بیان رشادت‌های مردم کردستان در آن دوران یکی از نیازهای لازم به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه رشادت‌های شهیده فاطمه اسدی نشان دهنده پایمردی و ایثار مردم کردستان در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: شهیدان کردستان مظلومند و به همین دلیل باید با استفاده از زبان هنر -به‌ویژه شعر- این ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشت.

سردار مدنی جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در ادامه این نشست گفت: شهیده فاطمه اسدی از سوی کسانی که مدعی دفاع از حقوق کردها بودند به شهادت رسید و این هم سندی دیگر از توطئه‌های استکبار و ایادی آنها در استان و منطقه است.
 
وی با بیان اینکه باید همه هنرمندان پای کار آمده و در راستای بیان رشادت‌های شهیدان کردستان تلاش کنند، افزود: تقدیر و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یکی از ضرورت‌های امروز جامعه ماست و همه وظیفه داریم که در این مسیر حرکت کنیم.

در ادامه این محفل خانم‌ها فاطمه تکلف پور و الهام عبدالملکی و آقایان علی احسان فریدونی، سالار شریعتی، حجت الاسلام سید محمد سادات و علیرضا جعفری از شعرانی کردستان شعرخوانی کردند و استاد میلاد عرفان پور از شعرای برجسته کشور و مهمان ویژه برنامه نیز به قرائت تعدادی از اشعار خود پرداخت.
 
شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹ در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می‌رسد. 

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوههای چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها